Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

delay modeler


mojohead

Anbefalte innlegg

jeg er hekta på analog og bånd-ekko, men den gamle space-echoen min er herpa for godt, så er på utkikk etter en delay modeler som kan gjøre noe av samme nytten.

har blitt tipset om line 6 DL4, Boss DD-20 gigadelay og Line 6 echopark.

hvilke av disse kan dere anbefale? Har dere noen andre tips?`

:o

Endret av mojohead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en line6 DL4 og solgte den. Hvar ganske så fornøyd med den. PEr i dag bruker jeg maestro echoplex. Tror Boss sin er like god. Du kunne jo også prøve T-rex evt tc sin delay. Virker kule de. Skal du være på den sikre siden, Kjøper du deg en tape echo i tillegg til enten en analog delay som maxon, ibanez, memory lane eller memory man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Space Echo(Se avatar)

Den boksen som etter min mening låter nærmest båndekko'n er Digitech DigiDelay(den blanke X-boksen) på tape sim.

Kunne du fortalt litt mer detaljert om den space echoen eller?

Hvordan er det i forhold til å tappe tempoet med denne? Er det noe footswitch mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Space Echo(Se avatar)

Den boksen som etter min mening låter nærmest båndekko'n er Digitech DigiDelay(den blanke X-boksen) på tape sim.

Kunne du fortalt litt mer detaljert om den space echoen eller?

Hvordan er det i forhold til å tappe tempoet med denne? Er det noe footswitch mulighet?

Space ecko'n er en fantastisk sak! Den har en varme i lyden som alt annet enn andre båndekkoer bare kan se langt etter. Men reverben kunne vært bedre, så den bruker jeg ikke. Men som delay så er den helt thuper!!

Jeg er stor tilhenger av det praktiske ved tap-tempo, men det er en finesse som desverre ikke finnes på denne.

Det er en umulighet å få det til fordi ekkotiden endres ved å trinnløst regulere hastigheten på båndet.

Dessuten så kan det at delayen ikke er 100% i time være med på å farge hele lydbildet på en kul måte.

Ellers så er det justering for intensitet(altså antall ekko) og tone.

Fotbryter til å slå ekko av og på.

Det er 4 forskjellige delayer på den.

Forøvrig så er min en av de første maskiner av denne typen som kom til Norge. Den ble kjøpt av min far hos Stordahl musikk i Moss i -75 og den er 100% strøken! Problemet med brukte båndekkoer er ofte at de drar ujevnt. Og det er ikke noe videre vakkert å høre på!

Og dersom noen i det hele tatt tenker på å spørre om å få kjøpe den, så kan du ta den summen du ser for deg at jeg skal ha - og doble den! DA kan du spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.