Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort/mic/hjemmestudio


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å investere i litt opptaksutstyr og tror jeg har bestemt meg for en PC basert løsning. I første omgang skal jeg kjøpe lydkort og en mikrofon med stativ og kabler. Jeg har letet litt rundt på nettet og funnet to lydkort i passe prisklasse:

M-Audio FireWire 410/1814

Echo Gina/Layla 3G

En firewire løsning er klart meg fleksibelt, spesielt om en skal gå over til bærbar senere.

På mikrofonsiden tenkte eg å begynne med en StudioProjects B1 til å ta opp både vokal og gitar. I utgangspunktet trenger jeg bare å ta opp gitar og vokal, tenkte å programmere trommer og bass. Begge lydkortene har innebygde mic-preamper med fantommating og jeg tenker det holder med disse til å begynne med.

Har noen kommentarer/erfaringer til/med et slikt oppsett? Er det noe mer jeg trenger? Finnes det andre produkter dere vil annbefale istedenfor de jeg har tenkt på?

På forhånd takk!

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle være akkurat det du trenger. Gode lydkort og en bra mic. Har aldri fått teste M-audio, men Echo har jeg gode erfaringer med; veldig stabil og høy lydkvalitet. Vil anta at disse kortene er bra begge to.

Også trenger du et program for å ta opp og programmere i da...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si att jeg også kjøper ett av disse to lydkortene, jeg har også sett på M-Audio Delta 66!

Så har jeg en Shure SM 57 liggende her en plass, er jeg da ready to go?

Eller trenger jeg og kjøpe mic preamp?

Og hvis jeg skal bruke POD, hvordan skal den da kobles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes det tusner av. Spør i en musikkbutikk du. Det finnes alltid et eller annet tilbud.. Men hvis du skal ta opp vokal/akustisk gitar kan det lønne seg med en kondensatormikrofon for det formålet. Denne kan også brukes på gitaramp, hvis du ikke spiller veldig høyt riktignok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.