Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

modde crybaby


festhk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en crybaby pedal som jeg omsider begynner å bli fornøyd med, men det er noe som gjenstår. Når den skal skrus av/på må det trykkes fordømt hardt og jeg vet aldri om jeg faktisk lykkes før jeg hører endringen i lyden. På konserter (gjerne med litt ujevnt scenegulv) er dette "katastrofalt". En del wah-pedaler (tror Vox har noen slike modeller) så skrus wah-pedalen automatisk på når den blir trykt ned. Tror dere det kan være mulig å modifisere en crybaby for å oppnå denne funksjonaliteten?

Henning

Oppdatert: Etter å ha trålet forumet her ble det nevnt at http://www.torresengineering.com/ skulle kunne gjøre noe sånt. Lette gjennom siden deres uten å finne noe.

Endret av festhk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å svare her, den blir nok flyttet

Vel, det er rimelig vanskelig å modde den slik. Jeg kan gi et par eksempler:

MSD Silvermachine Automagic:

Dette er en pedal Godlyd selger i norge med en slik funksjon. Jeg som er greia med den er at bryterne sitter i knottene på undersiden av hele boksen, så når du trykker ned med foten slår den seg på. Du vil merke at du må stå litt mer på wah'en enn du ellers vil men det blir du fort vant til. Dette er dog veldig vankelig å putte inn i en Crybaby.

Pot med bryter:

Du får kjøpt pot'er som har DPDT switcher i en av endene. Sånn at du kan vippe den tilbake i bakoverposisjon til du kjenner et lite klikk også er den avskrudd. Noen kombinerer også dette med en strikk som drar den tilbake sånn at du bare trenger å slippe pedalen.

Optiske greier:

Optiske switcher finner man i mange rare former. Noen kan du få til å switche når bare ved at du setter foten på pedalen, du trenger en sånn lyssensitiv switch for dette. Problemet er selvfølgelig når du har en blackout i løpet av konserten...

En annen løsning er å flytte switchen som alerede er der en gjenge eller to opp sånn at det er lettere å trykke den ned, det er egentlig det greieste. Jeg har aldri hatt noe problem med en sånn switch på mine wah'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en crybaby pedal som jeg omsider begynner å bli fornøyd med, men det er noe som gjenstår. Når den skal skrus av/på må det trykkes fordømt hardt og jeg vet aldri om jeg faktisk lykkes før jeg hører endringen i lyden. På konserter (gjerne med litt ujevnt scenegulv) er dette "katastrofalt". En del wah-pedaler (tror Vox har noen slike modeller) så skrus wah-pedalen automatisk på når den blir trykt ned. Tror dere det kan være mulig å modifisere en crybaby for å oppnå denne funksjonaliteten?

Henning

Oppdatert: Etter å ha trålet forumet her ble det nevnt at http://www.torresengineering.com/ skulle kunne gjøre noe sånt. Lette gjennom siden deres uten å finne noe.

Dette er griseenkelt, og jeg gorde det samme på min:

Under pedalen, på den tøyputa som berører knappen når du trykker ned legger du et eller flere plektre og teiper over. Bruk så mange som nødvendig.

Dette blir ikke akkurat det du vil ha, men du må legge veldig lite trykk på pedalen for at den skal switche.

Endret av jcberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for utrolig masse respons. Digg forum det her. Pot med bryter i kombinasjon med fjæring/strikk hørtes ut som den perfekte løsningen. Å skru den fordømte knappen opp noen hakk er definitivt den enkleste. Tenker jeg prøver det først B)

Rawk on!

Edit: Noen som vet hvor jeg kan få tak i pot med sånn bryter?

Endret av festhk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.