Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hatfield & The North - The Rotters' Club!


master_k

Anbefalte innlegg

Hei og hå! I det siste har jeg hørt veldig mye på en låt av et progband fra England som heter Hatfield & The North. Hørt om de? De var ei "supergruppe" bestående av Richard Sinclair fra Caravan og Camel, Dave Stewart fra Egg, Khan og National Health, Phil Miller fra Matching Mole og Pip Pyle fra Gong. I 1975 slapp de ut sin andre full-lengder, The Rotters' Club. Veldig kurrant skive, men det er en låt som skiller seg merkbart ut. Låta jeg prater om her er 20 min. lange "Mumps", skrevet av tangentisten i bandet, Dave Stewart. Dette har så og si blitt min harmoniske bibel den siste måneden. Under disse 20 minuttene skjer det utrolig mye. Det er mye her som hjelper på mitt pianospill, men det er også mye snadder for dere gitarister.

Dette er absolutt en sak mange av dere burde plukke. Det er veldig mye jazzharmonikk ute og går, so watch out. Phil Miller var en utrolig dyktig gitarist. Uttrykket hans er temmelig forskjellig i forhold til andre fusionister som John McLaughlin og Allan Holdsworth.

Uansett: Dette kan nesten ikke beskrives med ord. Dere som er interessert i avansert harmonikk og hørelære/plukking; absolutt en sak for dere! Gi meg tilbakemelding når dere har sjekket det ut. Jeg har so far plukket introen til piano.

Now let's see what you guys can do!

Endret av master_k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.