Web Analytics
Jump to content

Hvem er så denne hucker?

hucker

Recommended Posts

Da har jeg vel vært her på forumet lenge nok til å si noen ord om meg selv og hva jeg driver med.

Det opplagte første er jo gitarspilling... jeg har bare spilt i tre år, og ha mye å lære - men moro er det ihvertfall :) Til daglig koser jeg på min RG-350 EX, som er avbildet til høyre her.. ;) Annet utstyr er nevnt i dertil egnet tråd.

Av andre aktiviteter henger jeg mye på fjellet vinterstid, er det puddersnø å finne er jeg der... til helga skal jeg busse 20 timer for en dag i hemningsløs puddersnø. Ja, det er verdt det. Hvor sier jeg ikke, det kan det hende folk klarer å finne ut på andre måter ;)

Annet enn gitar får PCen litt for mye tid, men ikke mer enn at loddebolten holdes varm med jevne mellomrom. Elektronikk er en lidenskap som egentlig har vært mer dominerende enn musikk i perioder, men tror jeg har fått til en fin balanse nå når jeg spiller gitar - da kan man kombinere de to ;)

Jeg kommer fra en liten øy ved navn Vigra på Sunnmøre, et vakkert, men akk så kjedelig sted... Har etter det bodt i Trondheim i flere år, bor nå i Røyken, men flytter til Oslo i løpet av sommeren.

Åja, musikk ja... hører mye på tyngre metal, grindcore (Tenk Machine Head), et knippe gothting (Tenk Tristania), og nyere ting som Trivium og Bullet for my valentine. Mye Drop-tuning med andre ord... Og så må vi ikke glemme klassikerene, Metallica, Pantera og slikt.

Hører også på mye annet rart (akkurat nå snurrer det en plate kalt Pandoras box her, produkt fra Jim Steinman, om noen kjenner til ham). Pink Floyd er stort...

Ohwell, nok pjatt - tipper at postingene mine på forumet her vil avsløre mer og mer av mine meninger (og fordommer ;))etterhvert. Snakkes!

Hehe, ingen fare, jeg tok nok feil. Mest fordi jeg ikke er så veldig glad i sjangerbegrepet i det hele tatt, det blir som oftest brukt til å sette ting i bås når man ikke er villig til å ta inn nye inntrykk ;)

Skjønt, det er greit å ta fram når man skal fortelle hva man hører på. Men, hva *er* egentlig musikk som Machine Head? Har aldri helt fått taket på det der...

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
    • Noen som har prøvd på det? Hva gjorde du og hvordan funka det?
    • Da kom pickupen fra Skottland også, en 1956 Höfner 1505 GR som ble solgt som ekstrautstyr fra Höfner i sin tid. Originalt hadde de 3 meter kabel, men her var kabelen kutta, så jeg skjøta den og satte i jack-input i gitarkroppen "nede til høyre." Innebygd volumbryter som ikke skrapa, og fungerer - så det var grunnen til at det ble denne. Så slipper man potter og flere hull og mer lodding. En forsiktig singlecoil, under 5 Ohm, så man må ta ned mastervolumen på Vox'en før man kobler inn en av Ibanezene 😉 Gitaren er fra 1959, det sto håndskrevet inne i lokket (fant det med speil, lommelykt og mobilkameraet) 19.2.59. Litt uheldig med dremelen da jeg kappa ut hakk i plekterbrettet, men men. Tok mål med brettet på, så måtte jeg flytte festene litt for å få spikrene dypere inn i hullene så brettet skulle sitte fast. Men det har sin egen sjarm det også. Da gjenstår det tidsriktig bridge, og samtidig polere opp bånd og rengjøre og muligens olje inn gripebrettet. Bestefars gamle gyngehest som jeg også har overtatt, og kabel fra PA-høyttaleren skjemmer bildet, men man ser helheten med pickupen likevel.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.