Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisantydning


Siri

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge gitaren min som bare står og samler støv, men har dessverre lite peiling på priser og hvordan markedet er, så jeg lurte på om noen ville hjelpe meg litt. :)

Her er informasjonen jeg har om den:

Meksikansk Fender Stratocaster, modell nr. #013-4600/2

Dette står på klistremerket:

“Poplar body, One piece maple neck, 21 standard Nickel silver frets, Rosewood or maple fretboard, Die-cast machine heads, standard strat pickups, made in Mexico”

Gitaren ble kjøpt ny i 2002, og er lite brukt. De to siste årene har den stått i skapet uten å bli rørt. Plasten foran er på, men begynner å løsne litt i kantene, ellers er den meget pent brukt. Kabel, en enkel bag og reim følger også med. Husker ærlig talt ikke hva jeg gav for den ny, om det var 5000 eller 7000 (det er jo en vesentlig forskjell). Farge: sort og hvit.

Hva kan jeg regne med å få for denne? Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig pris vil selvfølgelig avhenge av markedet, din standhaftighet, eventuell slitasje på gitaren og diverse annet, men, om jeg gjetter 3000,-, kanskje litt mer fordi den er i veldig god stand og det følger med litt stæsj, tror jeg ikke jeg skulle være fryktelig langt unna. Du kan eventuelt også søke gjennom kjøp & salg-forumet for å se hva slike har gått for her tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om nasjonalitet og årgang har like mye å si for gitarer som for viner, men denne har iallefall samme modellnavn.

Et annet tips er å sjekke google, men siden jeg alt har gjort det for deg, så kan du jo få linken av meg.. :)

Lykke til iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet, men fant mest utenlandske sider, så jeg var litt usikker på om prisen ville være den samme her. I samarbeid med min onkel kom vi også frem til rundt 3000, så det høres jo bra ut. Tenkte bare jeg ville høre med noen som var litt mer oppdatert, ettersom det er noen år siden han har kjøpt gitar selv.

Mange takk for hjelpen begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp..

Skal du nå selge den her på forumet, ville jeg valgt 3000,-

Men dersom du legger den ut i lokalavisa, sklole etc, ville jeg lagt ut på 3700, så kan det evt. prutes.. Teken er å få mest mulig penger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om nasjonalitet og årgang har like mye å si for gitarer som for viner, men denne har iallefall samme modellnavn.

Det er en Amerikansk stratocaster, de er omtrent dobbelt så dyre som Mexoci strat'ene.

3500 høres forresten ut som en grei startpris egentlig. Det eneste er at det kommer litt ann på modell. Min Mexicostrat kostet 7000 ny den og (jeg fikk den for 6000 siden det var modellen fra året før), men den er av typen Tex-Mex. Jeg har ikke sumlet meg til å ringe noe kontor for å skjekke hva forskjellen ligger i.

Forresten er det rimelig nytteløst å sammenligne det Norske markedet med andre land. Er ikke mye å bli lur på egentlig. Det meste er mye billigere i Amerika enn i Norge, men det gjelder ikke alltid fra europeiske produsenter.

Marshall Plexi'er er myye dyrere i amerika enn i Norge :huh:

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.