Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha Mixing Console, MG16/4


complex

Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg Yamaha MG16/4 Mikser :D

Nå trenger jeg bare et bedre lydkort. Har tenkt på Delta 1010LT PCI Digital Audio System...

Link: http://www.musiciansfriend.com/srs7/sid=03...ase_pid/701376/

Hva synes dere om dette lydkortet. Vegar, dette lydkortet har 10 in/10 ut!

Og jeg får det i statene for $279.99 (1875 kr). Jeg får gratis frakt og toll, søskenbarnet mitt kommer hjem fra Houston til julen :wink: .

Hvis jeg skal få opptimal lyd når vi tar opp, trenger jeg noe mer en Mikseren min, lydkort, 2 shure SM7, Peyvey Trommemikker, Kabler, instrumenter 8)

Jeg tenker spesielt på ledninger også. Er det bra å bruke phono ledninger fra mikseren til pcen. Hva skal jeg bruke for å få best lyd, optiske kabler?

Trenger jeg power conditier for å hindre støy?

Bilde av Lydkortet:

701376.jpg

Bernt Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det første først...du mener vel Shure SM 57? Ikke SM7? Det er 2 forskjellige mikker til forskjellig bruk :)

Det lydkortet er jo helt greit det. Og særlig til den prisen. Er ikke sikker på om du klarer å få 10 forskjellige utganger på den mixeren din da. Du må prøve deg fem.

Og du må nok skaffe deg ubalansert jack til phono kabler for å koble mikseren til pc'en. Optiske kabler kan du jo bare glemme da mikseren din ikke har noen optisk utgang .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det første først...du mener vel Shure SM 57? Ikke SM7? Det er 2 forskjellige mikker til forskjellig bruk :)

Det lydkortet er jo helt greit det. Og særlig til den prisen. Er ikke sikker på om du klarer å få 10 forskjellige utganger på den mixeren din da. Du må prøve deg fem.

Og du må nok skaffe deg ubalansert jack til phono kabler for å koble mikseren til pc'en. Optiske kabler kan du jo bare glemme da mikseren din ikke har noen optisk utgang .)

Jeg mener SM57 ;)

tHeMuTh|n kan du anbefale noen kabler?

Er dette lydkortet bra for å ta opp trommer, tåler d mye trøkk..? hehe.

Soundblaster live kortet mitt tåler ikke mye trøkk :cry: Drittkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe .

Du skal nok se at du vil merke stooor forskjell ..

Men JEG personlig ville kjøpt et kort med færre utganger , kanskje delta serien ellerno , om jeg ikke skulle tatt opp trommer på alle opptakene jeg gjorde. Skal du det , så vil hele greia bli annderledes. Da er det greit med 10 inn 10 ut . men du må jo ha micpreamper mixerkanaler ellerno til å få micene inn uansett da...

Blir dyrt for deg detta :P

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med 10 innganger hvis man skal ta opp et helt band? Trommene krever jo en haug av innganger alene, vokalen trenger en, bass en, og så et par innganger til hver gitar.. Går vel kanskje, men jeg ville regna litt på det, kjipt å ende opp med for få (trenger strengt tatt ikke 2 mikrofoner til gitarene, men jeg har i mange tilfeller fått veldig bra resultater med dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ta opp trommer.. vi skal lage en demo cd!

Da trenger trommisen 8 mikrofoner (På en gang).

Jeg har jo fått ny mikser, og har programmet cubase.

Hva skal jeg med micpreamper mixerkanaler ?, alt dette ligger jo inne i mixen og i programmet cubase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sannsynligvis nok med sin mixer. Han ruter 2 mikker til L og R utgangene, 2 kanaler går til hver sin gruppe (uten å sendes videre til main) og og 2 kanaler til hver sin aux. Da får han iallfall 6. ELLER han kan (kanskje) sette en jack halvveis inn i insert punket på monokanalene. Da vil signalet bli sendt rett til pc'en. Eller han kan ta en insertkabel og plugge inn i insertpunktet....den ene delen går inn i en av innputene på kortet, og den andre går inn i en av utgangene. Da får han også lytting igjennom mixeren...så lenge han har kort latency i kortet

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.