Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Gitarer


Steve Vai

Anbefalte innlegg

Hallo ja.

Har tenkt på et nytt kjøp av gitar nå. Har fra før av en Fender Mexican Stratocaster (Fat), og har vært veldig fornøyd med denne. Men vil altså prøve meg på en ny gitar.

Som dere sikkert skjønner har jeg sett på PRS gitarer, spesiellt Santana SE.

Synes denne gitaren ser flott ut, men også andre modeller fra PRS.

Noen som har prøvd denne gitaren eller vet noe om PRS gitarer?

Har lest diverse steder på internett at det er mye gitar for pengene, men noen som har byttet ut pickupene.

Håper noen kan komme med noen svar eller kanskje noen meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tremonti SE. Den er så og si identisk Santana SE når det gjelder spillbarhet og lyd. Forskjellen er at på Tremonti'en har du separate tone- og volumkontroller, men har ikke mulighet for vib.arm. Jeg skiftet pickuper i høst til Seymour Duncan Custom og 59' model, men jeg var egentlig fornøyd med pickupene som satt der. Mye bedre enn på mange andre gitarer jeg har prøvd i denne prisklassen, men hadde lyst til å prøve å skifte siden jeg fikk det ganske billig.

Er veldig fornøyd med gitaren og kan anbefale den til andre. God lyd og masse sustain. Har ikke prøvd de nye i SE-serien, men syns hvertfall Custom SE har veldig fint utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål ved siden av: Har tenkt på å kanskje kjøpe nye pickuper også. Har hørt mye bra om Seymour Duncan. Men hvem pickuper av de vil passe meg. Jeg spiller mye metal men også litt blues også. Hvem vil passe til meg?

Ikke bruk så mye energi (og penger) på å kjøpe nye pickuper når du allikevel har tenkt å kjøpe ny fjøl. Da er det smartere å bruke litt tid og tanke på å kjøpe rett gitar med rett pickuper med en gang... det sparer du penger på...

PRS-gitarer er fine de, de dyreste er kanskje litt overpriset...

Hvis spørsmålet ditt var ment som "jeg har vurdert å bytte ut pickupene i straten min med noen andre", må vi først vite hva du ikke er fornøyd med nå - er det for lite trøkk i pickupene som står i?

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forelsket meg i en STD24 Prøvde den og syntes egentlig den var helt fantastisk å spille på.Den hadde en utrolig god hals.. men jeg liker ikke lydkarakteristikken på PRS, fordi jeg er egentlig en strat gitarist, og spiller mest clean, syntes det ble for ullent og for lite twang i forhold til det jeg er vant med.. Men bevares til metal og blues er den sikkert suveren, men du får ikke en cleangitar og ikke så fleksibel i lydbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk så mye energi (og penger) på å kjøpe nye pickuper når du allikevel har tenkt å kjøpe ny fjøl. Da er det smartere å bruke litt tid og tanke på å kjøpe rett gitar med rett pickuper med en gang... det sparer du penger på...

PRS-gitarer er fine de, de dyreste er kanskje litt overpriset...

Hvis spørsmålet ditt var ment som "jeg har vurdert å bytte ut pickupene i straten min med noen andre", må vi først vite hva du ikke er fornøyd med nå - er det for lite trøkk i pickupene som står i?

Takk for svaret. Når det gjelder nye pickuper var det ment til strat'n, glemte å skrive det.

Hva jeg vil skal forbedre seg med lyden er vel spesiellt at jeg slipper den "bzzz"-inga. Og da trenger jeg hvis jeg har skjønt det riktig aktive pickuper? Fra EMG feks? Men det jeg lurer på da er funker de bra til blues?

Har jo sett på to forskjellige sett fra EMG custom series (EMG KH20 humbucker og to single coils, og 21 med to humbuckere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med bzzz inga!?

Hva jeg vil skal forbedre seg med lyden er vel spesiellt at jeg slipper den "bzzz"-inga. Og da trenger jeg hvis jeg har skjønt det riktig aktive pickuper? Fra EMG feks? Men det jeg lurer på da er funker de bra til blues?

Har jo sett på to forskjellige sett fra EMG custom series (EMG KH20 humbucker og to single coils, og 21 med to humbuckere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bzzzzinga bare kommer fra single-coil-pickupene er dette vanlig. Sjekk om du har noen støykilder i nærheten, f.eks dataskjerm, lysrør eller gitarforsterkere.

Humbuckere fjerner en god del av bakgrunnsstøyen (derav navnet hum-bucker).

Noen sverger til å skjerme gitaren (www.guitarnuts.com for instrukser), andre lærer seg å leve med det.

Blir det for ille er det bare humbuckere eller aktive pickuper som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.