Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fade out i Cubase


Painkiller

Anbefalte innlegg

Har spilt inn gitar over et backingtrack som fader mot slutten. Jeg har brukt en JCM 900 plugin med en Tubescreamer plugin foran. Problemet er at hvis jeg bruker fade-out funksjonen, senker den signalet før prosesseringen i pluginene, slik at volumet holder seg omtrent like høyt, mens det bare blir mindre vreng etterhvert.

Fins det noen måte å fade volumet på kanalen etter prosessering? Måtte gjøre det manuelt ved å kopiere kanalen mange ganger, dele opp klippet, og senke volumet gradvis. Ikke helt ideelt. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt inn gitar over et backingtrack som fader mot slutten. Jeg har brukt en JCM 900 plugin med en Tubescreamer plugin foran. Problemet er at hvis jeg bruker fade-out funksjonen, senker den signalet før prosesseringen i pluginene, slik at volumet holder seg omtrent like høyt, mens det bare blir mindre vreng etterhvert.

Fins det noen måte å fade volumet på kanalen etter prosessering? Måtte gjøre det manuelt ved å kopiere kanalen mange ganger, dele opp klippet, og senke volumet gradvis. Ikke helt ideelt. Hehe...

Kan jo alltids sende signalet videre til en aux-kanal etterpå, og sette en fade der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke automation. Da fader du channel-faderen, altså etter inserts.

Er det read/write-knappene? Prøvde å lese litt i help-fila, men fikk det ikke helt til. Betyr det at jeg må spille inn på nytt med write automation enabled? Sorry hvis jeg spør dumt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare merk av read og write, og så justerer du faderen mens du spiller av. så kan du ta av write etterpå, men ha fortsatt på read. da leser cubase bevegelsene du har gjort. en annen mulighet er å gjøre det samme i plugin vinduet, slik at du fader utgangsignalet til pluginen som er sist i rekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.