Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MIDI


Anbefalte innlegg

Hei

Har et ESI Juli@ lydkort, men av en eller annen grunn kan jeg ikke bruke MIDI'en i lydkortet til å spille av MIDI. Hvis jeg velger Juli@ MIDI får jeg ikke lyd i det hele tatt nå jeg spiller av, men hvis jeg bruker Microsoft MIDI går det helt fint. Siden jeg har mulighet til å velge Juli@ MIDI, regner jeg med at lydkortet har det innebygd. Grunnen til at jeg vil kunne bruke den i lydkortet, er at jeg regner med lydkvaliteten er bedre enn Microsoft sin...

Noen som har en løsning? Har nyeste driver til lydkortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har et ESI Juli@ lydkort, men av en eller annen grunn kan jeg ikke bruke MIDI'en i lydkortet til å spille av MIDI. Hvis jeg velger Juli@ MIDI får jeg ikke lyd i det hele tatt nå jeg spiller av, men hvis jeg bruker Microsoft MIDI går det helt fint. Siden jeg har mulighet til å velge Juli@ MIDI, regner jeg med at lydkortet har det innebygd. Grunnen til at jeg vil kunne bruke den i lydkortet, er at jeg regner med lydkvaliteten er bedre enn Microsoft sin...

Noen som har en løsning? Har nyeste driver til lydkortet

Er det når du bytter i windows? eller i programmet ditt?

bare om du har sørga for å velge det som midiavspiller under kontrollpanel-Lyder og lydenheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når du bytter i windows? eller i programmet ditt?

bare om du har sørga for å velge det som midiavspiller under kontrollpanel-Lyder og lydenheter!

Det gjelder begge deler. Hvis jeg velger Juli@ MIDI i f.eks Guitar Pro 4, kommer det ikke lyd. Og hvis jeg velger det som standard under lyd og lydenheter, kommer det ikke lyd når jeg f.eks prøver å spille av en MIDI-fil i Media Player...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av at når du velger Juli-midi, så blir midisignalene sendt ut til midi out på lydkortet. Tror ikke dette lydkortet har innebygd sampler...

Midi out er en ofte en 5-pins dinplugg for tilkobling av f.eks samplere, synth, og alt annet som kan bli midi-styrt..

Endret av acron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av at når du velger Juli-midi, så blir midisignalene sendt ut til midi out på lydkortet. Tror ikke dette lydkortet har innebygd sampler...

Midi out er en ofte en 5-pins dinplugg for tilkobling av f.eks samplere, synth, og alt annet som kan bli midi-styrt..

Ok. Stemmer nok det ja. Men det er bare en MIDI-"kontakt" på lydkortet, og det er vel inngangen. Skjønner ikke helt hvorfor jeg da kan velge Juli@ MIDI på f.eks Guitar Pro, på MIDI-utgang. Får vel bare godta at jeg må bruke Microsoft MIDI. Hehe.

Takk for svar.

Endret av Painkiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.