Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger: Gitar-soloer og annet


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt rask og teknisk på el-gitar, så det er ikke de vanskeligste soloene jeg er interessert i. Det er det musikalske, og at soloen passer inn og gjør sangen perfekt, som er de for meg. Også sanger som er lette å spille, men som høres utrolig fine ut, er de jeg liker best å spille.

For å nevne soloer som jeg liker best så er den ene utrolig enkel.

Metallica - To Live is to Die; den rolige delen etter 2-3 min er helt utrolig... ett av de vakreste riffene jeg vet om. Og soloen er helt nydelig, om jeg får bruke slike ord. Lett, og anbefales sammen med fingerspillet.

Moonspell - Full Moon Madness; Dødsharry band egentlig, men fy flate for en sang! Denne må du bare høre for riffene er bare utrolig bra og topper med den kuleste el-gitar soloen jeg vet om. Jeg kan den, ikke så rask som jeg var før på de ulike delene, men kan nok få øvd meg opp igjen. Ikke så veeeldig vanskelig.

Ellers så er jeg på utkikk etter bra fingerspill, medleyer o.l.

Dark Tranquility - The Minds eye, utrolig lett.. og utrolig fin!!!

Introen til September Whens - Getting it, er også veldig bra.

Metallica - Fade to black vers riffet og introen til Nothing Else matters er også flotte (de fleste kan vel dem).

In Flames - det har så mye.. veldig mye bra medleyer for akkustisk og elgitar. Noen som vet en bra måte å tune ned og hvor mye? Har ikke prøvd meg på noen av deres sanger. Deres aggressive riff er også veldig bra.

For dem som har hørt hva jeg liker, kan dere kanskje komme med noen anbefalinger om hva dere tror jeg vil like? Er mye hardrock og heavy band her men i Dark T. og Moonspells tilfelle er det bare de sangene der jeg har hørt. In Flames og Metallica er jeg stor fan av. Min smak er veldig bred.. men kombinasjonen av mykt og hardt er absolutt min favoritttype sang (derfor Metallica; Fade to black, to live is to die, fade to black for å nevne noe).

mvh

unforgiven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannsynligvis en liten Metallicagutt du. Fint.

Prøv Fade to Black, etter et vers kommer en ikke så lang del, som er veldig fin, og lett.

Heter vel interlude.

Ta kontakt hvis du er interessert, men ikke har peiling på hva jeg mener slags del.

Den er fin ja. Kan den ;) Sanaterium forslaget er også bra. Som sagt Metallicafan så jeg kjenner bra til deres materialet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh!!! jeg har noe her i innerlomma som strengt tatt må være skreddersydd for deg siden du liker blanding av harde riff og fine kassekling... OPETH mann! om du har hørt det før blir jeg skuffa, om ikke har du mye å se fram til. er egentlig deathmetal, men de ga ut et akustisk album med myyye deilige klunk. og sangene er lange, og sykt varierte så introer, interludes og soloer kan finnes i de rareste låtene... ofte går de rett fra dobbeltpedaler og powerchords til akustiuske fingerspill og tilbake, mye genialt.

et lite knippe yndlinger er

requiem (holder på med selv, bare to kasser og bass, ganske kort instrumental)

to bid you farewell

windowpane (første soloen jeg lærte meg)

closure

harvest

og skal du ha konge riff anbefales

masters apprentice og deliverence(slutten)

håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh!!! jeg har noe her i innerlomma som strengt tatt må være skreddersydd for deg siden du liker blanding av harde riff og fine kassekling... OPETH mann! om du har hørt det før blir jeg skuffa, om ikke har du mye å se fram til. er egentlig deathmetal, men de ga ut et akustisk album med myyye deilige klunk. og sangene er lange, og sykt varierte så introer, interludes og soloer kan finnes i de rareste låtene... ofte går de rett fra dobbeltpedaler og powerchords til akustiuske fingerspill og tilbake, mye genialt.

et lite knippe yndlinger er

requiem (holder på med selv, bare to kasser og bass, ganske kort instrumental)

to bid you farewell

windowpane (første soloen jeg lærte meg)

closure

harvest

og skal du ha konge riff anbefales

masters apprentice og deliverence(slutten)

håper det smaker!

Hørt litt av dem, men lite.. Likte Harvest veldig godt. Men det er den eneste "akkustiske" sangen jeg har hørt. Men takk for sangtips, skal sjekkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.