Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reason 3.0


Macros

Anbefalte innlegg

Hey. Lurer på om noen har noe særlig kjennskap til bruksområdet til overnevnte program? At det kan brukes som trommesampler, synth software o.l. har jeg forstått. Men kan man importere opptak gjort med mic? Altså i live-opptak.

Jeg har prøvd å søke det fram på sidene deres. Men ble ikke noe klokere gitt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente _importere_ innspillinger, og det fungerer bra. Derimot er Reason egentlig mest som et kladdeprogram, du har trommemaskiner og synther foran deg, slik at du kan pusle deg noen ideer. Det er ikke noen innspillingsmuligheter i Reason. Sequenceren suger, og det støtter ikke vst-plugins. Med andre ord, styr unna med mindre du vet nøyaktig hva du vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. nei akkurat. Er på talefot med trommesampleren, og jeg er imponert over den. Jævla grom lyd(om du vil) + relativt brukervenlig. Men det er vel det eneste bruksområdet i hele programmet da? Hvis man ikke skal sample synth mener jeg.

Men hvis man lager et trommetrack som du skal ha gitar(and the rest) inni. Er det da greiest å ta opp trommetracket i et opptaksprogram, og deretter legge over gitar i samme program? Eller går det ann å lagre trommesporet, slik at du kan importere det inn?

thx :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peri : det kan du ikke. Du må evt. importere hele filen i en sampler noe som ikke fungerer til annet enn avspilling.

Macros : Hvis du skal lagre en trommesekvens du har laget, så kan du enkelt eksportere denne som en audiofil, og importere i en audiosequenser hvor du kan legge på gitar osv.. Eller så må du evt spille inn gitar sporet feilfritt, in time, i et opptaksprogram, og så loade dette sporet i en sampler i reason.. Noe som er helt bakvendt i forhold til normal prosedyre.. Cubase for alle penga sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peri : det kan du ikke. Du må evt. importere hele filen i en sampler noe som ikke fungerer til annet enn avspilling.

Macros : Hvis du skal lagre en trommesekvens du har laget, så kan du enkelt eksportere denne som en audiofil, og importere i en audiosequenser hvor du kan legge på gitar osv.. Eller så må du evt spille inn gitar sporet feilfritt, in time, i et opptaksprogram, og så loade dette sporet i en sampler i reason.. Noe som er helt bakvendt i forhold til normal prosedyre.. Cubase for alle penga sier nå jeg :)

Som sagt: Det funker også veldig bra å kjøre reason som slave til cubase. Det kan egentlig være ganske fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bruker Reason 3.0 til å progge trommespor, og deretter lagrer jeg trommesporet som mp3 og legger det inn i Adobe Audition!

I Adobe Audition setter jeg opp et Multitrack hvor jeg deretter spiller inn gitarsporet oppå trommesporet...her kan du feile så mange ganger du vil, og også dele opp innspillingen etter ditt behov :)

Vet ikke om dette egentlig hadde noooe somhelst med denne topic'en å gjøre, menmen... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.