Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

piezo pickup


Anbefalte innlegg

lurer litt på om jeg skulle skaffa meg en piezo bridge på straten min.

men så er det jo det at jeg lurer på om det er vanskelig å gjøre og om den passer til straten min?

hvis sakene kommer til å koste mer enn 3000 er utelukka, selvom jeg tviler på at det koster under 3000, fint om dere med peiling kan komme med mye informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tremolo har du på strat'en din fra før?

Gå inn på www.wdmusic.com og søk etter x-bridge. Du finner den i forskjellige versjoner

I praksis er det bare å skru av den gamle, og sette på den nye, skal ikke veldig mye mekking ting for å gjøre det selv egentlig. Det eneste er intoneringen etterpå som kan være litt jobb.

Bor du i Oslo-området kan jeg kanskje gjøre det for deg. Selve broa skal du klare å få til en tusenlapp. Prisen oppå det kommer ann på hvem du velger skal gjøre jobben.

Blir ikke så mye ser du ;) Og hvis det er en god gitar, skal du klare å selge den gamle strengestolen etterpå.

En annen ting du kan gjøre er å kjøpe løse piezo-sadler som du kan sette på den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tremolo har du på strat'en din fra før?

Gå inn på www.wdmusic.com og søk etter x-bridge. Du finner den i forskjellige versjoner

I praksis er det bare å skru av den gamle, og sette på den nye, skal ikke veldig mye mekking ting for å gjøre det selv egentlig. Det eneste er intoneringen etterpå som kan være litt jobb.

Bor du i Oslo-området kan jeg kanskje gjøre det for deg. Selve broa skal du klare å få til en tusenlapp. Prisen oppå det kommer ann på hvem du velger skal gjøre jobben.

Blir ikke så mye ser du ;) Og hvis det er en god gitar, skal du klare å selge den gamle strengestolen etterpå.

En annen ting du kan gjøre er å kjøpe løse piezo-sadler som du kan sette på den gamle.

ok. takker for svar, er disse x bridgene bra eller?

har du noen tanke om hvor mye det kan koste, er heller ikke sikker på hvordan trem det er, et sted der jeg kan finne ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Squiren din det er snakk om, skal du ha en vintage bridge (dvs. 6-skruesystem) skal du ha denne:

http://www.wdmusic.com/x_bridge_vintage_ch..._29904_prd1.htm

Jeg har den US-Standarden på gitaren min, og jeg synes det er en veldig kul piezo-lyd når du kjører den gjennom PA. Det er jo ikke en kassegitar, så det vil ikke låte 100% kassegitar, men for min del er det absolutt nærme nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Squiren din det er snakk om, skal du ha en vintage bridge (dvs. 6-skruesystem) skal du ha denne:

http://www.wdmusic.com/x_bridge_vintage_ch..._29904_prd1.htm

Jeg har den US-Standarden på gitaren min, og jeg synes det er en veldig kul piezo-lyd når du kjører den gjennom PA. Det er jo ikke en kassegitar, så det vil ikke låte 100% kassegitar, men for min del er det absolutt nærme nok.

ja det er squiern, du vet at dette passer (du virker jo ut som en utstyrs guru men spør uansett :P )

noen idè om hvor mye det vil koste å frakte denne hit til norge, og så å få noen til sette den inn?

EDIT: kan man spille den rett ut av en vanlig gitarforsterker eller en pod xt( skal skaffe den snart)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det koster en 20 dollar å sende den med standard airmail.

Ellers er den vel beregnet for å bli kjørt gjennom DI og rett inn i miksepulten, eventuellt gjennom en piezo buffer (som ikke er nødvendig). Så det man tradisjonellt har er et stereouttak på gitaren, hvor tip er gitarsignalet og ringen er piezo'en.

Men det kan du jo velge selv. Min erfaring gjennom gitaramper er heller dårlige, med mindre du har planer om å ratte fælt under en konsert, og selv da låter det ikke spesiellt bra. Men jeg har faktisk gjort det live selv :P

Inn i POD'en er jeg usikker på. Kan jo hende at den faktisk har en egen greie for piezo'er.

Hvordan du vil ha det med utganger og switching og sånt får du velge selv etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.