Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

THD Univalve! Erfarigner/Synspunkt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja? Skal prøve denne selv ganske snart, men jeg bare lurte på om noen andre allerede har gjort det, og i hvilke rørkonfigurasjoner osv...

Jeg vet det bare er et rør i effekttrinnet, og at effekt og volum vil bli deretter, og at dette innebærer vanskeligheter i bandsammenheng dersom det begynner å svinge skikkelig. Så slipper vi rants på at den er for pinglete å bruke i band... Dette skal være, om jeg liker den godt nok, hjemmeampen som med et lite knippe rør ikke skal gjøre annet en å være til pur glede for eieren!

Bivalve ser også dritlekker ut! Den har litt mer pøk, men fremdeles THDs powerbrake som kan gi total hjerneblødningsvreng på hviskenivå, ved å presse EFFFEKTTRINNET!! Og i tillegg bruker den to rør i effekttrinnet og tåler også alle kombinasjoner der! Hva med et EL34 og et 6V6 for litt britisk tolkning av fender? Med en fin OD pedal foran er vi vel ikke langt unna en øregasme? Eller enda sprøere: EL84 og EL34!??! Ikke i "hvert sitt trinn" som på Mesas Roadking, men i SAMME TRINN!! HalloAOAOAOOO!Ooo! Jeg syns sjeldent slike ting er latterlig hysterisk bra, men nå ler jeg!?! Gitarnerding kalles dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...?...

Hvis man fritt kan bruke enhver kombinasjon av ethvert rør, hvordan kan man da ikke gjenskape en veldig god "tolkning" av den type vreng?

Jeg vil si det er ganske svakt av en forsterker i botique-klassen å etterligne. Så dersom det ikke er Mesa-vreng, men muligheten for en godt alternativ dersom man ønsker "litt anna voicing" så må den jo være et fullgodt alternativ. Husk at andre rørkombinasjoner vil gi annen lyd! Skru på Hot Plate'n og volum på full balle så skulle man være godt hjemme i døds-metall dersom man bare har plugga i de rette lyspærene!?

Den har kanskje ikke gain-stacking i den forstand, men den er ikke "begrenset" til mindre vreng? Jeg er ikke sikker på hva stacking innebærer, men det kan jo muligens være den som gjør Mesa såpass komprimert/tett? Det blir jo igjen mitt største problem med Mesa... For meg blir den for tett og komprimert (Smakssak da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes THD-forsterkerne har mye fetere lyd enn Mesa. Riktig nok kan en ikke få dødsmetallvreng ut av dem, men etter min mening er ikke det nødvendigvis en forutsetning for å kunne låte heavy.

Amen fullstendig totalt!

Jeg vil ikke påstå at jeg spiller mindre aggressivt nå en tidligere, hvor det var nu-lyden fra Mesa som var målet. Men det jeg har funnet ut er ganske enkelt at det låter rett og slett råere og bedre om jeg demper litt på gaing! Dette for å ikke komprimere lyden så mye, og kanskje få litt mer nyanse etterhver som jeg har blitt tryggere på anslagene mine og har begynt å spille jevnere.. Økonomisk er det kanskje Univalve jeg burde gå for, men tanken på å kunnekombinere to forskjellige typer effektrør i effekttrinnet på Bivalve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en THD BiValve rigg..... Låter heeeeelt kanon.

Har brukt den MYE i studio i den seneste tiden. Har brukt den på "Rebbe goes blues" tråden under "Inspillinger" her på forumet.

Har brukt den på alt av soloarbeid på en skive jeg nettopp er ferdig med mine deler på. Ville brukt THD på komp innspillingene også hvis jeg hadde hatt den på det tidspunktet:)

Har forresten brukt THD riggen 2 ganger live i sommer, en klubbjobb og en festivaljobb. Den fiksa begge oppgavene med glans. Jeg skal bruke THD mer live etterhvert som jeg kommer meg ut av må ha stereo psykosen min. Har bare mono THD rigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en THD Flexi som jeg er utrolig godt fornøyd med! Kvaliteten er i toppklasse, og lyden likeså. Det faktum at man kan bruke hva som helst av rør i den tilfredsstiller nerden i meg. Perfekt kompanjong til Rectifieren min. Nå trenger jeg bare et THD 4x12... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes THD-forsterkerne har mye fetere lyd enn Mesa. Riktig nok kan en ikke få dødsmetallvreng ut av dem, men etter min mening er ikke det nødvendigvis en forutsetning for å kunne låte heavy.

Amen fullstendig totalt!

Jeg vil ikke påstå at jeg spiller mindre aggressivt nå en tidligere, hvor det var nu-lyden fra Mesa som var målet. Men det jeg har funnet ut er ganske enkelt at det låter rett og slett råere og bedre om jeg demper litt på gaing! Dette for å ikke komprimere lyden så mye, og kanskje få litt mer nyanse etterhver som jeg har blitt tryggere på anslagene mine og har begynt å spille jevnere.. Økonomisk er det kanskje Univalve jeg burde gå for, men tanken på å kunnekombinere to forskjellige typer effektrør i effekttrinnet på Bivalve..

Har da ikke sagt at jeg er ute etter NU-metal. Jeg testet ampen og synes ikke den låt bra nok, det mener JEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I allverden da.. Så hissig?

Jeg sa jo tydelig nok at hvordan jeg har forandret syn på hvilken lyd som passer min stil!? Jeg mente heller ingen verdens ting negativt med å kalle Mesa for "nu"? Jeg har ingenting i mot at folk kaller hele eller deler av det jeg spiller for nu om de måtte ønske det! Men jeg bruker det begrepet når jeg prøver å forklare den lyden som er tett og komprimert og med ikke fullt så stikkende diskant og veldig tight og dyp bånn. Den lyden egner seg fint for scooping, og kan brukes til mye mer en (nu) metal!

Men den diskusjonen om hvorvidt nu er noe galt og stygt har jeg meldt meg ut av for lenge siden, så dersom det var klønete av meg må jeg bare unnskylde! Jeg har kort og godt bare fått inntrykket av at det er den sjangeren som er den mest profilerte representanten av hvilken sound Rectos fra Mesa mer eller mindre er laga for. Og nei.. nei... nei.... jeg mener fremdeles ikke dette negativt eller at det er dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.