Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steve Morse på Hell-blues festival


GonWild

Anbefalte innlegg

wooow...denne gikk over all forventning. Ikke bare steve morse, men hele bandet møtte opp på klinikken, som var i storsalen på rica hotell! Da jeg kom inn var det ikke så mye folk der, men det kom ganske mange etterhvert. Steve morse sto og skrudde lyden på gitaren, og dave larue(bass...det er forresten han som spiller mye med john petrucci), og van romaine, kom tuslende opp på scenen etterhvert. Det virket ikke som om de hadde forberedt seg på noe, men de dro greia overraskende bra iland, og svarte på spørsmål fra publikum og spilte låter de ikke hadde spilt på et år og sånt hehe :D De virket skikkelig kule og da jeg rakk opp hånda og sa at jeg hadde et låtønske, svarte larue;"yeah .. you can go talk to our manager! ". Så spurte morse åssen låt jeg ville høre, åsså begynte han å vise noen løp fra den, åsså kom bandet inn etterhvert, åsså spilte de hele låten, og den rocka skikkelig!! Det var driit kult!!

Ellers svarte de på spørsmål om åssen de kombinerte turne-liv med festing og alkohol - de svarte alle ganske likt her, dvs at de ikke kunne drikke seg fulle, fordi de ville prestere sitt beste.

Hvor mye de øvde; alle hadde en periode når de var yngre hvor de øvde sånn 8 timer hver dag, men nå øvde alle ulikt og mindre..ca.2 timer hver dag.

Etterpå gikk alle fra scenen til rommet ved siden av, hvor de signerte cd'er/plakater og stilte opp på bilder. jeg sa takk til steve morse for at de spilte sangen jeg ønska meg, og da sa han bare "yeah..everybody chooses the difficult songs.."

Steve Morse Band er altså et knall instrumental band med supre låter og de kan virkelig spille, både live og på plate! Så dersom noen ikke har hørt dem før, så GJØR DET !

Legger ut de bildene jeg tok her. + et videoklipp..med dårlig ly og bilde,men det var det beste jeg kunne skvise ut av digital-kameraet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså euph, du sniker deg med på det meste:-)...åssen var konserten? Var det bare steve morse band låter de spilte da ?

Ønsket meg Mechanical Frenzy. Den groover veeldig! Åsså spilte de en annen av mine favoritter, Simple Simon, som jeg har prøvd å lære meg...

Morse begynte på Tumeni notes, men måtte avbryte fordi han hadde feil lyd. Men d var liksom helt greit, de gjorde så mye annet bra så...tilgitt hehe... men den låten er kul da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tabba introen til Mechanical Frenzy, de spilte den også på konserten... Konserten var av de bedre jeg har sett, selv om de var delvis uforberedte og hadde mye moro. Bluegrass improer i sykt tempo rocker alltid. Jeg hadde det veldig moro da jeg kjente stort sett alle sangene de spilte. Supermoro greie! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.