Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

That's the way you do it!


Thomas

Anbefalte innlegg

Som alle andre gitarsider med litt respekt for seg selv, synes jeg vi burde ha noen tips på siden. Siden vi er en gjeng late slamper, og jeg ikke hadde noe å finne på akkurat nå, spilte jeg inn en liten greie fra sultans of swing introen. Nei, det er ikke spilt inn perfekt, jeg brukte ikke metronom når jeg spilte inn, og jeg gadd ikke å spille flere take når det ikke ble perfekt. Uansett, her er taben, og en mp3 fil jeg tok opp. Hvis dere andre også begynner å lage tilsvarende greier, med tips til hva man må passe på i taben, tror jeg det kunne bli ganske så bra..

Den spilles omtrentlig sånn:

-Første sliden er en helt vanlig slide.

-Der man skal spille 7-6-5 (på G-B-E-strengene), spiller jeg (og originalen det) med tre fingre i rask rekkefølge etter hverandre. Det høres bedre ut en å hive fingrene over. Hele saken er spilt med fingre, ikke plekter, men det går sikkert fint å spille med plekter også.

-Det skal egentlig være litt vibrato-greier inni der, men de pleier jeg å legge til etter som jeg føler for det, og jeg synes i grunnen at dere kan gjøre det samme :) Jeg vet, jeg spilte ikke inn med noe vibrato-greier på den mp3en, fordi gitaren min ikke akkurat er noe å juble over, og det høres i grunnen ganske teit ut.

-Det er IKKE om å gjøre å spille den fortest mulig, nøkkelen ligger i pausene.

Uansett, her er taben, og her er mp3-fila.

Poenget med den greia her, er å lære ting av hverandre, så hvis de som faktisk er flinke på gitar legger ut noen tilsvarende greier, med litt hint og vink på vanskelige steder, hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kreves et nytt forum mener nå jeg ..

det kan hete no sånnt som Tips&Tricks eller kanskje tilogmed noe som er litt mer orginalt :P

hehe

god ide thomas -

*applaus*

jeg har ikke innspillings mulighet jeg da , men det er jo... :cry: :cry:

D´OH!!!

hilsen

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny kategori hadde vært en fordel ja, men jeg bare posta den ene her som et eksempel. Det tok ikke særlig lang tid å mekke den, så det er noe alle burde orke.. Ang. innspilling har jeg bare en billig mikrofon plassert på et hjemmelaget, sammenteipet stativ foran forsterkern. Funker ikke til å lage musikk med, men duger til sånt som dette. Den micen kosta et tosifret beløp. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Legg merke til at innlegget ble skrevet 17. februar i år, det overrasker meg stort om det kommer til å skje noe innen den retningen innen overskuelig framtid, forumet og det som eventuelt måtte bli bygd opp rundt det holder lenge, og gjør jobben på en ypperlig måte. I tillegg er det en fordel å ha ting sentralisert (med andre ord; et forum, en internettside, en IRC-kanal), så man ikke må 'velge' hvilket e-samfunn man skal ta del i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Bra intiativ, sultans of swing er jo dritfet. 8) Tenkte å legge ut den raske delen i siste solo. Den spillles med tommel - tommel - ringfinger eller for folk som bare kan spille med plekter: ned-ned.opp. Litt uvant i starten men funker bra etter hvert. Taben er her og lydfilen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.