Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

simon [15.08.05]


simon

Anbefalte innlegg

FoxyFix: jeg synes ikke den er særlig tykk over halsen, men jeg har spillt mye metal og derfor har jeg spillt stort sett på veeeldig tykke å breie "metalhalser". Men jeg synes den er ganske perfekt! Halsen er veldig liten i forhold til andre gitarer som f.eks fender strat, les paul. Etter min mening og jeg synes det er en veldig "kompakt" gitar, min føles hvertfall slik.. men jeg angrer ikke et SEKUND :D deilig gitar som jeg skal ha for ALLtid:)

- takk ijenn for fine ord ;) tenkte jeg skulle oppdatere bildene av prs'en legge ut noen som er enda deiligere ;) siden det var så mange fine ord om den :)

PS: PRS'en er min min min og liker ikke å gå på date ;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FoxyFix: jeg synes ikke den er særlig tykk over halsen, men jeg har spillt mye metal og derfor har jeg spillt stort sett på veeeldig tykke å breie "metalhalser". Men jeg synes den er ganske perfekt! Halsen er veldig liten i forhold til andre gitarer som f.eks fender strat, les paul. Etter min mening og jeg synes det er en veldig "kompakt" gitar, min føles hvertfall slik.. men jeg angrer ikke et SEKUND :D deilig gitar som jeg skal ha for ALLtid:)

- takk ijenn for fine ord ;) tenkte jeg skulle oppdatere bildene av prs'en legge ut noen som er enda deiligere ;) siden det var så mange fine ord om den :)  

PS: PRS'en er min min min og liker ikke å gå på date ;) haha

Typisk fedre å holde igjen døtrene sine. :mrgreen:

Mye ga du for PRS'en forresten? Kunne tenkt meg en sånn, kanskje med en annen finish...oransj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trickster:

Jeg fikk den for den nette pris av 2,374$ alså rundt en 16.000kr

Dette var så klart uten frakt, siden gitaren ble tatt med som håndbagasje på flyet :)

Så på en rød og en lilla, men endte opp me den blå eller "whaleblue", siden jeg fikk den med 10top lakk til samme prisen som de andre. 10top-lakk er den mest "glinsende og gjennomførte" lakken til PRS! Så vis du skal skaffe deg en PRS en gang i tiden, prøv å få den me 10top :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trickster:

Jeg fikk den for den nette pris av 2,374$ alså rundt en 16.000kr

Dette var så klart uten frakt, siden gitaren ble tatt med som håndbagasje på flyet :)

Så på en rød og en lilla, men endte opp me den blå eller "whaleblue", siden jeg fikk den med 10top lakk til samme prisen som de andre. 10top-lakk er den mest "glinsende og gjennomførte" lakken til PRS! Så vis du skal skaffe deg en PRS en gang i tiden, prøv å få den me 10top :wink:

Tror ikke 10-top er lakken, 10-top er så vidt jeg vet PRS sin klassifisering av lønnetopper av absolutt ypperste instrument-grade kvalitet.

Dette vil si at lønnetoppen har maksimalt med dybde og 3D i seg (Quilted) eller maksimalt med flammer/"striper" i toppen (Flamed).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baron Ereksjon:

Nå ble jeg usikker her, men det virker jo som du har peiling! Kanskje det ble litt feil å si at 10-top lakken er den "beste" men jeg har vertfall fått inntrykk av at det er den som ser finest ut og den som holder lengst? Hvis du vet noe jeg ikke vet så kom med det :) altid gøy å finne ut å lære nye ting om sine egene instrument!

Det med 3d og dybde kan stemme ganske godt, for på de andre PRS gitarene jeg kjikket på virket mønstere på gitarene var mer "overføldig"?

Kanskje jeg har godt glipp av noe ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baron Ereksjon:

Nå ble jeg usikker her, men det virker jo som du har peiling! Kanskje det ble litt feil å si at 10-top lakken er den "beste" men jeg har vertfall fått inntrykk av at det er den som ser finest ut og den som holder lengst? Hvis du vet noe jeg ikke vet så kom med det :) altid gøy å finne ut å lære nye ting om sine egene instrument!

Det med 3d og dybde kan stemme ganske godt, for på de andre PRS gitarene jeg kjikket på virket mønstere på gitarene var mer "overføldig"?

Kanskje jeg har godt glipp av noe ? :P

10-top er det beste ja, men selve lakken heter ikke 10-top.

Det er det øverste laget av tre på gitaren som er 10-toppen.

Selve gitaren din er vel laget av mahognitre, men øverst ligger det et tynt lag av lønn. Lønnetreet er det som gir gitaren det dype, stilige 3D-preget, og siden lønnetoppen på din gitar har skikkelig dypt mønster kaller PRS den for en 10-top.

Altså, kun gitarer med de beste, flotteste lønnetoppene får tittelen 10-top.

Lakken er bare det som tilfører farge og dimensjon til treet.

Håper jeg oppklarte litt nå, spør i vei om noe var uklart =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baron Ereksjon:

Aha, stilig :) dette var jeg ikke klar over! Takk for informasjon, jeg var bombe sikker på at det var lakken som het 10-top, og var faktisk ikke klar over at det var et tynt lag av lønn:P men nå vet jeg jo at det var feil, det med lakken ;) Takker så meget :D Da lærte jeg noe nytt idag også :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-top er en topp hvor flamme/quilt mønsteret dekker hele toppen (ingen "dead spots").

Så vidt jeg vet er ikke 10-top den "beste" toppen til PRS. Er en et hakk over som de kaller for Artist grade top.

Det er vel uansett bare det visuelle det går på.. og smaken er jo som baken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-top er en topp hvor flamme/quilt mønsteret dekker hele toppen (ingen "dead spots").  

Så vidt jeg vet er ikke 10-top den "beste" toppen til PRS. Er en et hakk over som de kaller for Artist grade top.

Det er vel uansett bare det visuelle det går på.. og smaken er jo som baken :P

Men finnes ikke Artist Grade kun på Private Stock-gitarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.