Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

One box to rule them all ... and in silence bind them ... eller noe ? :)


juzzizhow

Anbefalte innlegg

Har begynt å spille i et Tom Waits / Neil Young tribute band/prosjekt.

Startet med pedalsteel. Så blev jeg spurt om å spille piano på noen låter ... og elgitar ... 
Han andre gitaristen bruker en AxeFX, og bassisten plugger også rett i PA så da har jeg også droppet vanlig amp på de siste øvingene.

Har brukt en Milkman The Amp (XLR DI out) til pedalsteel, en nyinkjøpt Strymon Iridium -> DI Boks til gitarn og så har jeg en USB Keyboard koblet til en iPad->DI Boks jeg bruke som lydmodul til keyboardspillinga ... Bruker da lydene fra Garageband (Piano, Hammond og Marimba).  Blir mye kabler og strømforsyninger og dingser.

Da jeg tenker meg om litt kunde jeg brukt Macbooken og et lydkort til alt ... Har jo lydkort, BiasFX 2 med masse ampmodeller, og garageband på mac har jo mer lyder en på iPad.

Er det noen her som brukt PC/Mac/iPad som gitarampsim og/eller lydmodul live ? 

Hmmm ... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riggen nå ...

Keyboard (usb) -> iPad -> Mikser
Pedal steel -> Milkman The Amp -> Mikser
Elgitar -> Strymon Iridium -> Mikser

Så fikser jeg det sånn at Keyboard kommer ut på Left og Pedal steel og gitar på Right.

Håper egentlig å slippe bruke den mikseren og kjøre alt separat, men vi må gjøre alt i vår makt for å spare kanaler på 'hovedmikseren' ... Litt gøy er det jo å endelig få bruk for den mikseren også ! :) 

 

48F46612-AB07-495D-813D-6D3832F689AA.jpeg

124B8B56-96C6-480A-9B0D-292A601F2889.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2022 den 20.33, juzzizhow skrev:

Riggen nå ...

Keyboard (usb) -> iPad -> Mikser
Pedal steel -> Milkman The Amp -> Mikser
Elgitar -> Strymon Iridium -> Mikser

Så fikser jeg det sånn at Keyboard kommer ut på Left og Pedal steel og gitar på Right.

Håper egentlig å slippe bruke den mikseren og kjøre alt separat, men vi må gjøre alt i vår makt for å spare kanaler på 'hovedmikseren' ... Litt gøy er det jo å endelig få bruk for den mikseren også ! :) 

 

48F46612-AB07-495D-813D-6D3832F689AA.jpeg

124B8B56-96C6-480A-9B0D-292A601F2889.jpeg

Kul rigg! Ser for meg at det låter helt fantastisk.

Jeg har kvittet meg med det meste digitalt, for øyeblikket.. HX Stom, Amplifier og annet snacks. Syns det er fantastisk å bare plugge gitaren rett inn i en Marshall JVM uten noe i mellom. Følger med litt "oldschool" når man går denne veien, men det er så enkelt :P 

Har forøvrig både Bias FX og FX2 som jeg bruker litt på kveldstid, veldig fornøyd! Har ikke fulgt med, men kommer Positive Grid med en liten modul-boks ala HX Stomp som huser alle disse ampene, så hadde jeg vurdert det. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.