Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandøving-trommis m klikk.


jonta

Anbefalte innlegg

Nesten band jeg har spilt trommer i har brukt klikk, og det er kun jeg (som trommis) som har hørt det.

Hvorfor nekter bassisten?

Hvis bandet sliter med tempo så hjelper det med klikk, og kun trommisen behøver det (som oftest).

Hvis individuelle musikere sliter med å holde tempoet, og enten drar det opp eller ned mens resten av bandet prøver å holde igjen, så bør den musikeren begynne å øve med klikk eller sequencer/trommemaskin også når han/hun spiller alene.

Jeg har spilt med en god del musikere (oftest gitarister) som sliter med å holde tempoet sammen med resten av bandet, og bare kjører sitt eget løp. Som oftest ligger de konsekvent foran tempoet, og det er ekstremt slitsomt for alle andre å holde igjen og forsøke å holde kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.
Nja, bassisten mener at det er noe man øver med hjemme. Som er forsåvidt også riktig.
Han mener at når kun trommisen hører klikket, blir vi andre brukt som forsøkskaniner, på en måte. At det blir litt statisk på en måte....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Hvis dere er supertight og klarer å la låten flyte naturlig i tempo på en måte som høres bra ut så kjør på uten klikk.

Hvis dere derimot har problemer med å holde tempo, eller spiller låter alt for fort, så er klikk et ekstremt godt hjelpemiddel. Det er hundre ganger bedre at det høres "statisk" ut enn å høre på et band som ikke klarer å holde sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske tighte, med tempo kan bli litt i overkant "dynamisk" noen ganger. Men dette klikket til trommisen er vel først og fremst et hjelpemidel for han. Særlig for å holde bedre kontroll på tromme overganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.