Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til Akustisk Gitar


Gmal

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en forsterker til akkert. Gjerne med inngang til mikrofon. Tenker å prostituere meg og ta noen trubadur-jobber, og en del av disse virker jo å være en slags all in one løsning. Vel er de det? Vil noen av dem være en fullgod erstatning for PA liksom? Ser at noen av dem har innebygde effekter. Er det noen av disse som er brukendes? Vil foreløpig bli brukt med en 90-talls Takamine Santa Fe. Mic vil være Shure SM 58 Beta. Budsjett er litt i det blå iom at jeg så vidt har begynt å sondere markedet. Noen som har noen som helst erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil kjøre sang og akustisk gitar ville jeg kanskje heller snust på en FRFR-høyttaler eller PA-høyttaler og kjørt en effektboks foran den.

Bokser som f.eks. TC Helicon Play Acoustic er spesialdesignet for trubadurer med mikrofon og akustisk gitar, med noen effekter for både vokal og gitar innebygget, og en utgang for å kjøre den i en høyttaler.

Fordelen er at da frigjør du deg fra forsterkeren, så du kan kjøre den rett i et PA-anlegg hvis du skal spille et sted som allerede har det tilgjengelig.

 

 

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Naigewron skrev:

Hvis du vil kjøre sang og akustisk gitar ville jeg kanskje heller snust på en FRFR-høyttaler eller PA-høyttaler og kjørt en effektboks foran den.

Bokser som f.eks. TC Helicon Play Acoustic er spesialdesignet for trubadurer med mikrofon og akustisk gitar, med noen effekter for både vokal og gitar innebygget, og en utgang for å kjøre den i en høyttaler.

Fordelen er at da frigjør du deg fra forsterkeren, så du kan kjøre den rett i et PA-anlegg hvis du skal spille et sted som allerede har det tilgjengelig.

 

 

Takk for svar. Den TC-saken ser veldig interessant ut Var jo ikke avskrekkende dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.