Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

liten mikser med skikkelig god lyd?


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

har en yamaha mg-06x, som jeg bruker som en kombinert høre-på-musikk-forforsterker og gitar/keyboard-tilkobling, koblet til effektforsterkeren min, etter at forforsterkeren tok kvelden.

lyden følger denne stien:

pc (linux mint) - focusrite scarlett (usb) - yamaha mikser - poweramp - høyttalere.

yamahaen har en del irritasjonsmomenter, og da spesielt at den er svært bråkete, altså det er mye summing. har lyst til  oppgradere til noe skikkelig, og ønsker tips om gode, maks 16-kanalers, minimum 10-kanalers analog mikser. de må være en reell oppgradering på lydkvalitet. vil si budsjett er maks 10.000

 

bor i bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rart at Yamahaen din skal støye såpass. Har du sjekket at ikke støyen er et annet sted? Har en MG06 på undervisningsrommet mitt, med Behringer forsteker til noen gamle JBL-topper, og plages aldri med støy + en MG10 som jeg bruker på diverse arrangement med en forening jeg driver - alt fra vinylkvelder til fririmprokonserter med band. Aldri vært noe støyproblem å snakke om. 

Hvis dette er modellen med effekter kan det være at effektreturen skaper litt støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.