Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste blitt mer og mer interessert i singlecoil lyder, og tenker da at det er mest økonomisk å få pickups som gir meg muligheten til coilsplit. Er det mulig å installere en slik funkjson i ettertid, altså på humbuckerene jeg har nå?

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kortsiktig måte å få singlecoilaktig lyd ut av gitaren er å ta ut en rad med magneter. Hvis du vil ha en mer langsiktig løsning kobler du enten om ledningene i enten coil-split eller paralellwiring, men da må du selvsagt ha en 4-conductor humbucker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det mulig å installere en slik funkjson i ettertid, altså på humbuckerene jeg har nå?

Slik Lektor Tørrdal forsøker å få sagt; dersom de har fire ledere så er det mulig. Det låter ikke helt som en single coil, men kanskje godt nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det fire ledere, så er det 2 singelcoil pickups, en serie/paralell switch vil gjøre susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fortsatt ikke coilsplit, men absolutt noe å gjøre med gitaren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra en humbucker går det et sted mellom 2 og 5 ledninger. Er det 3 eller mer lar det seg gjøre. Det du i praksis gjør er å jorde den ene coilen, slik at bare halvparten av pickupen "virker".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.