Gå til innhold
ProdigalGuitarist

Plekterøvelser og en personlig observasjon

Anbefalte innlegg

Har siden søndag brukt noen timer på følgende plekterøvelser:

http://www.ultimate-guitar.com/lessons/gui...of_picking.html

Finner at de fungerer godt som oppvarming, har forsøkt å variere litt på dem for å gjøre dem mer spennende å jobbe med. Lurer på om det er noen som har bedre øvelser enn disse for teknikk og hastighet?

Så til min personlige observasjon; Etter å ha spilt gjennom disse øvelsene utallige ganger de siste dagene i snegletempo for å være sikker på at utførelsen er riktig, ble jeg litt overrasket over å oppdage at det var enklere å spille raskere igjennom dem - faktisk var jeg imponerende rask (etter egen standard, er nok langt i fra rask sammenlignet med andre :lol: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, det. 'Accuracy begets speed,' heter det--nøyaktighet avler fart. Det er ikke nødvendig å øve i særlig høyt tempo for å spille fort.

En annen ting du også kan gjøre er å trene på å spille langsomt, men likevel spille hver note så hurtig og eksplosivt som mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting du også kan gjøre er å trene på å spille langsomt' date=' men likevel spille hver note så hurtig og eksplosivt som mulig.[/quote']

Kunne du tenke deg å utdype? Spille langsomt er jeg med på, er usikker på om jeg forstår hurtig og eksplosivt sammen med langsomt likevel :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener at du spiller i et langsomt tempo, men at du gjør anslagene hurtig og eksplosivt. At høyrehåndsbevegelsen din er hurtig i anslagene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsåvidt venstrehånda også. Slik at du holder forrige tone fult ut. Tenk deg at du skulle spilt alt legato

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.