Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

T-instrumenter


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd en eller flere av gitarene til denne byggeren på Elverum? Ser etter en bygger til litt skreddersøm som enda ikke er helt i Lowden-klassen prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 5/28/2018 at 1:15 PM, Ibsen said:

Noen som har prøvd en eller flere av gitarene til denne byggeren på Elverum? Ser etter en bygger til litt skreddersøm som enda ikke er helt i Lowden-klassen prismessig.

Hei! Jeg eier instrument en gitar fra han, svarer gjerne på spørsmål (etter beste evne) på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Peaceandloveandrocknroll said:

Hvorfor ikke ta det her? Det kan jo hende det er av interesse for andre også. Siden det liksom er et gitarforum 1f601.png

Godt poeng ;). Slik jeg ser det er kombinasjonen av lave priser, skreddersøm og at byggeren etterhvert har bygd over 100 gitarer uvanlig. Jeg er en del på forum og følger mye byggere internasjonalt, og det virker som de som bygger akustisk til under 30k er enten ferske ,eller innebærer satin lakk og begrensede valgmuligheter. Ventetiden er desverre ganske lang, jeg ventet vell ca 1,5 år på min. Tror jeg betalte litt over 20 k (og hadde da noen oppgraderinger). Han bygde nylig en med taylor sin V bracing, men jeg tror han i hovedsak benytter seg av skallopert x bracing. Gitarene bygges lett og  vil nok derfor generelt oppleves mer responsiv og resonante enn typisk fabrikkproduserte modeller. 

 

 

 

Endret av gitarleik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 8/1/2018 at 3:00 PM, Ibsen said:

Takk for svar! Hvordan er byggekvaliteten og utførelsen generelt? 

Det er først og fremst lyd og spillbarhet jeg er godt fornøyd med. Spesielt siden denne uansett ikke skal videreselges. Basert på min gitar er den nok et stykke fra bontiquemerkene med tanke på fit og finish og generelt cleant arbeid. Det har også vært noe som måtte ordnes, men han har en form for begrenset livstidsgaranti (så lenge han holder på) så om ting skulle oppstå blir det ordnet med.  Men jeg tror nok jeg nok har vært noe uheldig her.

 

Glemte også å nevne at det er fleksibelt med tanke på valg av treverk. Alt kan vell omtrent skaffes og av til lokket tror jeg både sitka, europeisk, engelmann og adirondack gran vanligvis/ofte er på lager. Han også benyttet torrified sitka og lutz mener jeg. Til sarg og bunn er det vell ganske mye forskjellig inne, men vet han har mye valnøtt (claro valnøtt for det meste tror jeg). Litt usikker utvalget av dalbergia artene grunnet CITES, og tror kanskje ikke han bygger med sedertre i lokket. 

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.