Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer MIDI Foot Controller FCB1010


Anbefalte innlegg

Denne tråden burde nok være på Forsterkere og Effekter, ja..

Jeg har hørt at dette er det beste (eller eneste bra?) produktet behringer lager.

Du får ikke stort mer omfattende midi-kontroller. Jeg for min del klarer meg med en mye enklere en. Vil du ha en midi-kontroller som kan styre "alt", er det denne du leter etter.

Hva du kan lagre at presets og slikt har lite med fotkontrolleren å gjøre. Det kommer an på resten av utstyret ditt. Det er ingen lyder i et midi-brett. Det bare brukes til å styre andre ting. F.eks. rack preamper og fx-prosessorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke stort mer omfattende midi-kontroller.

Eh, jo, det får du. Jeg har nå lest manualen til Behringer-kontrolleren, og jeg kan på sittende rumpe komme opp med minst fire kontrollere jeg ville vurdert først: Rocktron All Access, CAE RS-10 (eller MkII), DMC Ground Control Pro, og sist, men absolutt ikke minst, Axess Electronics FX-1. (Til mindre rigger har man for eksempel Rocktron Midi Mate, Axess MFC-5 og flere andre)

Behringer-kontrolleren har et par fordeler: billig å anskaffe og den har to medfølgende expression-pedaler.

Men, den har begrenset med muligheter i og med at antallet MIDI-meldinger er begrenset. Den tilbyr ikke egendefinerte MIDI-meldinger. Den har ei heller song-mode (noe de aller fleste elsker med en gang de forstår hvordan det fungerer). Programmeringen virker noe odde siden de krever at du holder ting nede i ca-tider. Den har ikke Carling-switcher. Den er laget av Behringer. Dersom den skal ha instant access-switcher må du bruke to kontrollere (CC-numre) til det.

Jeg kan sikkert komme opp med flere grunner om jeg saumfarer manualen litt nøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.