Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

H&K Statesman dual el34


Endt

Anbefalte innlegg

Har en fyr som vil bytte en H&K statesman mot min engl thunder combo, men har lite erfaring med h&k og enda mindre med deres el34 amper. Er det noen som har prøvd denne? Hvor nært kommer man marshall lyd, og kan man få til old school metallica med en ts i front? Den er nok ikke lettsolgt, men det er ikke en engl combo heller...

hqydd9lr6w24psurgojg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bumper denne.

Det ble NAD. 

Byttet dennetil meg mot min engl thunder combo. Røra som sto i var mikrofoniske, så fikk penger imellom til nye rør. Da jeg prøvespilte den synes jeg den var litt for bright etter min smak, men tok alikevell sjansen, kunne jo være de dårlige røra. Forhørte meg med folkene hos eurotubes og ble anbefalt jj 6ca7 power rør og vanlige jj ecc83s preamprør.

Etter drøyt 1,5 uke kom røra og de gamle ble røsket ut og erstattet med nye, en kjapp bias justering og den var klar. 

Ble testet med min les paul classic med 57' classics gjennom mitt engl pro med v30 elementer

Clean kanalen holder seg clean selv ved relativt høyt volum og er ganske "sparkly", ikke fender cleans, men bra. Dette er en 50w amp så sinnsykt headroom er det ikke. En kul funksjon er trimpot på baksiden der du kan stille fordeling av reverb mellom clean og drive kanal, veldig hendig.

Drive kanal er den jeg bruker oftest og er mest fornøyd med. Alt ifra "skitten" clean til plexi crunch. Med den innebygde boosten får du den opp i high gain område, ala boostet jcm 800. Det er også en trimpot for justering av db level på boost funksjonen. Testet også med en maxon od808 i front i tilegg til boost og vil påstå at den duger til spille metall med samtlige prefikser.

Overall: 

Bra og allsidig amp, er ikke high end boutique, men en ærlig god arbeidshest. Made in germany, så vil tro den holder mål kvalitetsmessig

Endret av Endt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.