Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LTD bass


Anbefalte innlegg

Her kjøpt en 5-strengs LTD bass, kun kropp og hals, som skal hentes i midten av Juni . Alt annet må jeg kjøpe. Har sett litt rundt men finner ingen bro som ligner på originalen.Er det noen som kan si meg hvor jeg får tak i en slik. Trenger tips til gode picuper , stemmeskruer og potter også.
Bassen er maken til den på bildet.

 

lg_02dc4380acb3fddf328325ef51b091a9.png

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Måtte kjøpe nye Jazz-pickuper, og da for å få riktig str, måtte jeg kjøpe ett sett med to stk. Det er jo beregnet for hals og bro posisjon. Hva er forskjel på de to ? Er det forskjell i output på de ?

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Hva er forskjellen i lyd om det i det hele tatt er noe forskjell, på å ha strengene igjenom kroppen i forhold til å tre de inn inn i bakkant på stolen ? Den stolen jeg fikk tak i har mulighet for begge deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Dude skrev:

Godt spørsmål med mange svar

Noen hevder strenger gjennom kroppen gir mere sustain ( synes ikke dette er et must på bass )

Andre hevder at det ikke er hørbar forskjell .

Fåglarna vet

Var noe slikt jeg tenkte også. Men hva med forskjellen på de pickupene i sp ovenfor ? Blir det hipp som happ hvilken jeg bruker i bridge ?

 

 

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bassen ferdig. Men jeg har et problem. Tonekontrollen virker ikke . Jeg hører ikke noen stor forskjell . Kan pup's spille noen rolle ? Har brukt dette koblingsskjemaet.

 

 

std_p_j_bass.jpeg

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.