Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste hard case


Pledrik

Anbefalte innlegg

Ser at det har vært noen tidligere tråder på spesifikke merker, men hva mener folket er den beste produsenten av hard caser? Jeg har alltid med meg gitar på hytta om sommeren, og ettersom vi er på en øy og jeg er unormalt glad i båtlivet så er ofte gitaren med til mye rare steder. Jeg har fått meg en gammal gitar som jeg er litt glad i, og trenger derfor en skikkelig solid og gjerne vanntett sak. Så på Gator men er litt skeptisk. Ser at Hiscox får skryt - noen som kjenner til disse? Ser for meg en slags plastsak med solide beslag.

Setter stor pris på gode råd:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skela skrev:

Gator og SKB. Eller Calton om budsjettet tillater. Hva slags gitar er det snakk om? 

Gibson J200. Takk for tips, skal sjekke ut Calton - ved første øyekast ser de jo sykt fete ut:) EDIT: Fyfan, koster 1.000 USD... Men pokker så fete...

Endret av Pledrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pledrik skrev:

Gibson J200. Takk for tips, skal sjekke ut Calton - ved første øyekast ser de jo sykt fete ut:)

Calton er tradisjonelt sett industristandarden. Men du kan også vurdere Pelican-case (lufttett og vanntett) som leveres av SKB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pledrik skrev:

Jeg har faktist et par gamle Pelican-caser til undervannskamera og dykkerutstyr, og de er syyyykt bra. Så dette var et bra tips - denne feks: https://www.skbcases.com/music/products/proddetail.php?f=&id=230&o=&offset=&c=83&s=75

Ja men denne er vanntett: http://www.toursupply.com/SKB-iSeries-3i-4719-20-Waterproof-Jumbo-Ac-p/3i-4719-20.htm

Er man i tvil om hva man bør kjøpe er utvalget til Tour Supply ofte et godt utgangspunkt (det meste de selger er solid nok for turne/reise). Men Calton er vel et hakk opp hvis gitaren jevnlig skal fraktes med fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pledrik skrev:

Skal sjekke ut dette litt mer, ser at det er en norsk forhandler så det letter jo arbeidet:).

Calton er svindyrt men de er ekstremt solide. SKB iCase er vel det beste budsjettvalg, de er vanntette, lufttette og har TSA lås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg et veldig hyggelig (og raskt) svar fra Calton - de har ikke forhandlere i nærheten så jeg kunne gjerne kjøpe direkte fra dem. Men - selv om de er latterlig fete så har jeg allerede verdens feteste kasse til denne gitaren, og det å bruke så mye cash på en "hyttekasse" er nok ikke aktuelt (kommer på ca 14,5' inn til norge - jeeeeez).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.