Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel mod på Boss MT-2


Anbefalte innlegg

Boss Metal Zone MT-2 er vel berømt og beryktet for sin hissige vepselyd, og den kan være ganske vanskelig å få skrudd vekk!

Jeg liker pedalen, men den krever at du forstår hva kontrollene gjør og at du tar deg tid til å justere de!

Men en veldig enkel modifikasjon for å få vekk de hissigste vepsene og gjøre pedalen litt mer anvendelig:

Lodd ut de to kondensatorene merket C24 og C35 ! (merket godt på printkorter) IKKE erstatt med jumpers, bare få de vekk!

Pedalen mister nok noe gain, men den har likevel rikelig... Kanskje det bare demper litt i mellomtonen og derfor høres ut som om noe gain forsvinner...

Gjorde dette selv i dag, dessverre uten før og etter lydklipp!

Endret av askret
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Fikk nesten lyst til å kjøpe en bare for å prøve.

Jeg brukte en slik i mange år uten MOD. Fungerte fint med et par fåtall forsterkere, men veldig fizzy med de fleste. Den har nok ikke vondt av å miste litt gain :) Ofte er det slik at dersom man fjerner litt av forsterkningen, så får man noe annet i retur - et bredere frekvensspekter (båndbredde). Det kan hende at det er nettopp det du gjorde nå.

Jeg er fasinert over hvor lenge du har holdt liv i DIY-forumet over flere år, skikkelig bra.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte en helt annen verden, Randy Rhoads brukte vel Dist+ gjennom gammal Marshall på full guffe :) Brukte selv MT-2 gjennom JCM800 med lett crunch som hovedvreng en periode da jeg spilte i metallband, det fungerte det! Hjelper veldig å skjønne hvordan EQen på den funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet den ikke så grundig før modden, men nå synes jeg den låter bra på alle kanaler både på Mesaen og Marshallen jeg har. De har begge alt fra helt clean til high-gain. Metal Zone er bra den!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.