Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tokai Myte eller the real deal ?


fear_no_fish

Anbefalte innlegg

8) Det største plagiat i verden er å bruke seg selv som referanse ! 8)

Uansett de intrykk jeg sitter med vedrørende Tokais gitarer er utrolig positive. Håndtverket som er lagt i disse gitarene er suverent, de matcher gibson glatt der. De som kanskje skiller disse to gitarene fra hverandre, ser man bort fra pickups & elektronikk er to ting. Plast deler & bånd jobb.

Plast deler.

Mye av de plast delene Tokai bruker ser rett og slett mistilpasset ut. Dvs at "krone" volum/tone knottene er så som så med. Plastknotten på pickup selectroren er "aldret" i mørk brun, dette ser skikkelig sjabby ut!. Og Lead/Rythem plast platen er en tynn myk sak som er limt med dobbelsidig tape til lakken !! FY FY !! Dette ser også helt grufult ut.

Båndjobb.

Bånd jobben er gjort bra, men trenger som de fleste produksjons gitarer en liten shining. Det som killer dette fra f.eks i gibson bånd jobb er at gibson bånd jobben er gjort mere estestik. Dvs at båndene er dekket opp til kronen av biningen som følger kantlinjene. Skal du være ekstra pirkete så vil Gibson gitaren føles litt bedre i lanken, men det må påpekes at de ikke kjenner at båndene stikker deg hånda. Men Gibson ser bedre ut. Unansett, skifter du bånda på en Gibson så vil den se slik ut etter hvert.

Er det virkelig verdt å kjøpe en Gibson som koster det dobbelte ?

Personlig har jeg både og (Gibson & Tokai) . Ny Tokai kommer til uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg mener der, i og med at jeg både har Gibson Les Paul & Tokai LS-85 Quilt. Det sammenlignings grunnlaget jeg bruker er kun japanske modeller fra Ls-70 og oppover. Alstå de angivelig håndlagde modellene. Da med både Duncan & Gibson Pickups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.