Gå til innhold
N-Jay

Kan Fast-fret brukes på nylonstrenger?

Anbefalte innlegg

Takk for svar :-) Var innom den tråden, men følte ikke jeg fikk et klart svar :-) Jeg antar at det bare er å rpøve og se hvordan det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er vel egentlig det, men tenkte at de lyse også hadde godt av en "rens" innimellom. I tillegg har jeg problemer med forflytting opp og ned på alle strengene etter de er noen uker gamle. De henger liksom litt fast, og glir ikke så lett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Vallegitar
      Hei!
      Har holdt på med denne videoen i et par år. Vært en heftig produksjon. Nå er den endelig ferdig. Spent på hva dere synes

• Av Tine
      Søker lærer klassisk gitar i Bergensområdet til min 12 år gamle sønn.
      Han er helt nybegynner, men har veldig lyst å lære å spille gitar!
      Vi bor i Fanaområdet, om det er mulig hadde det vært flott om du kunne gitt timer hjemme hos oss.
      Mvh Tine
    • Av Morten Løvstrand
      Hei! jeg har studert klassisk gitar i 2 år nå og jeg er på utkikk etter en ny klassisk gitar. jeg har ett budskjett på rundt 5000-6000kr, men jeg vet ikke hvilket merke jeg får mest gitar for pengene? Er det noen som har noen tips ?
    • Av hentvei
      Hei folkens,
      jeg er ny medlem her på forumet og tenkte i den anledning jeg ville dele mitt Dobro-prosjekt.
      Dobroen består av:
      - Én billig klassisk Cataluña gitar
      - "Spider-cone" resonator-kit fra eBay
      - En gammel kakeboks
      - Bølgeblikkplate fra låvetaket
      - Ny finish
      Dere kan følge prosessen på bildene under, så slipper jeg å forklare alt.
      Lyden ble knalltøff om jeg må innrømme det selv. Problemet er at bridgen på spider-cone'en er omtrent på høyde med selve aluminiumscoveret, og det er alt for høyt. Lengst oppe på halsen, inne på kroppen, er høyden på hele 7mm mellom gripebrettet og strengene. Dette gjør det først og fremst vond å spille på...men den trykkes også så langt ned at det blir falske toner f.o.m. bånd 5. Jeg er litt usikker på hvordan jeg kan løse dette, så jeg hadde håpet det var noen fingernemme gitarbyggere der ute som kan gi meg noen tips???
      Det jeg tenker meg, er at jeg må senke både coveret og bridgen noen millimeter lenger ned i kassa, men det vil gå litt utover det visuelle...noe som er litt synd...
      Hva tenker dere om prosjektet???

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.