Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fractal Audio AX8


Anbefalte innlegg

Så absolutt. Det er noen ganger enkelheten av å spille på amp gjør at jeg tenker på å kjøpe meg en, men så slår det meg at jeg liker å spille i et utall sjangrer, og jeg hadde aldri klart å funnet en amp som hadde dekt alle mine behov fra Maiden-noodling, jazzcleans, Fender-blues og mesa-chugging like godt som Axe FX gjør. 

Det å alltid klare å finne noe nytt med litt skruing, er også en stor del av hva som inspirerer meg til å spille gitar! :)

Jeg har lenge sammenliknet gitar-hobbyen med foto-hobbyen. Det finnes foto-entusiaster som elsker digitalt, og det finnes de som enda sverger til filmruller og analoge kamera og mener det er best. Men er det en ting mange innen den hobbyen kan enes om, er det gode linser. Vi som har gitar som hobby kan også ofte enes om hva som er en god gitar! :)

Så lenge man finner godlyden, så er vel alt godt! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

etter 8 uker med ax8 så er jeg enig, fantastisk bra burk. fleksibiliteten er for meg som har hatt noen andre digitale dingser på et helt annet nivå. læringskurven er bratt, spesielt hvis en skal skru på selve enheten i stedet for å bruke ax8edit på pc/mac. modelleringene er veldig bra, spesielt på det som cliff liker selv. jeg er ikke overvettes imponert over endel av Vox modellene, men det er kanskje ikke så rart når han som programmerer synes matchless låter bedre enn Vox. det går da mange timer med dypdykk i avanserte parameter for å få den til å f.eks låte som en vintage VOX AC30 og komme i mål med en troverdig vintage Vox AC15 emulering tok enda lengre tid siden den modellen som er i boksen er en RI (som er langt fra en gammel en). 

en får håpe at fractal audio fortsetter som de har gjort, nemlig å komme med forbedringer løpende. det er flere områder det er store forbedrings muligheter på. f.eks drivebokser, emulering av gamle (klassiske) effekter. jeg fant det på grensen til latterlig at det ikke finnes en shimmer reverb i selve boksen men at man må gjøre det med "workarounds". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.