Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips og tricks - alle hjelper alle


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Vel - jeg tenkte å lage en tråd med tips og tricks. Spør om hjelp eller kom med gode tips..

Hvordan sitere bare litt tekst i fra en post:

Merk teksten - og velg Siter dette

56c095f67bf30_14-02-201615-57-33.jpg.d80

**************************************************

Hvordan gå til toppen av en side - under hver post er det en lenke

56c0a118e54a0_14-02-201615-59-00.jpg.d72

***************************************************

Hvordan legge inn bilde som Thumbnail i post:

Velg legg til filer

Der man skal legge inn bilde kan man også lime inn lenke fra annet nettsted F.eks.photobucket.

Dobbelklikk på bildet etter at det kommer i forumet - (det kommer også varsel om dette 56c0a2ffa378c_14-02-201616-53-18.jpg.402

Denne thumbnailen er 200 pixel56c0a2cd6413f_14-02-201616-51-06.jpg.239

****************************************************

Hvordan endre Profilen:

I profilen kan man legge inn toppbilde - slenge inn en sang som blir avspilt når noen er der med egen avspiller (totalt waste of space :))

56c0a1fc73ef3_14-02-201616-47-58.thumb.j

**************************************************

Aktivitetsstrømmer:

Disse kan man døpe og endre slik man vil - og om man ønsker å endre den vanlige aktivitetsstrømmen - bruk knappen som merket her :

56c0a3dc84556_14-02-201616-55-54.jpg.5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har funnet en måte å komme rundt denne på?

Test:

%7Boption%7Dhttp://i.imgur.com/aUzrdYR.jpg

Det som skjer er at jeg legger inn [ img ]-tags med URL, men WYSIWYG-editoren i den nye softwaren gjør ting i feil rekkefølge og formaterer bilde-URLen som en link før den plukker ut IMG-tags. For å fikse det må jeg poste, gå tilbake til redigering, klippe ut URLen, lime den inn i Notepad (for å bli kvitt formateringsdata), klippe den ut igjen derfra, og så lime inn i teksboksen igjen. Når jeg gjør denne siste innlimingen får jeg spørsmål om jeg vil beholde formatering, og hvis jeg svarer "Nei" der så har jeg endelig klart å poste bildet skikkelig.

Her er det jeg skrev:

imgTags.JPG

 

Oppfølgingsspørsmål: Er det noen måte å slå av WYSIWYG-editoren på? I den gamle softwaren kunne jeg skrive innlegg i "tekstmodus", der jeg la inn tags selv. Hvis det er mulig å aktivere igjen så hadde jeg blitt happy :)

 

Edit: Jeg ser at det er en "Post bilde fra URL"-link i "Legg til andre filer"-menyen, så jeg antar det er denne jeg skal bruke. Vil likevel påstå at dette er en irriterende bug hvis man liker å holde orden på formateringen i postene sine selv (eller bare er gammeldags. IMG-taggene ligger hardkodet i fingrene fra snart 20 år med forumbruk :D

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å bruke koder i editoren.

Så når du skal legge inn et bilde som du har der - så velger du filer - og limer inn lenken du har som vanlig.

56c1768a9cdd2_15-02-201607-55-30.jpg.2be

25 minutter siden, Naigewron skrev:

Oppfølgingsspørsmål: Er det noen måte å slå av WYSIWYG-editoren på?

Det er ikke mulig. MEN når det er sagt. Editoren fungerer ikke 100% rett akkurat nå - og jeg håper det blir fikset i løpet av dagen eller i morgen. Dette med posting av youtubevideoer er bare toppen av det isfjellet, men feilrettingen tar tid.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det blir stor avstand mellom linjer hver gang du trykker "enter"? Det er fordi forumet nå følger retningslinjer fra tekstbehandlere.

Det er mange som ikke vet at "enter" betyr "sett inn nytt avsnitt", og ikke "sett inn ny linje". Løsningen er å innføre en god vane, nemlig å bruke "shift+enter" når du vil ha en ny linje og ikke et avsnitt. Det gjør det mye lettere når du skal redigere store dokumenter i for eksempel MS Word, også.

Et godt tips, synes jeg.
(Med forbehold om at alle her på forumet var klar over denne funksjonen fra før)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.
Det er jo i og for seg hyggelig med likes, men jeg kunne tenke meg å skru av varslene av dem. Bryr meg ikke så mye at jeg synes jeg trenger å varsles om det. Har lett litt, men finner ikke noe sted der man kan gjøre det? Er redd for at svaret er enkelt, at jeg ikke har lett grundig nok.
Hvis noen vet hvor den magiske bryteren er, blir jeg glad for å få greie på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
20 minutter siden, Microdomus skrev:

God påske, godtfolk!

Etter disse oppgraderingene, hvordan legger en ut Youtube videos? Tenker da med spilleren, ikke bare URL`n...

 

God påske ja

Det er bare å lime inn lenken - så skal det komme helt av seg selv. Om det ikke funker så skriv hvilken dings du er på. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.