Gå til innhold
orjanbs

Gir EMG aktive mikker virkelig line-signal?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt på et sett EMG DG-20 aktive singlecoils på strat'en min. Det stod at siden mikrofonene er aktive og har en slags innebygget preamp, så leverer de line-signal (ikke hi-z signal som vanlige passive mikker), med andre ord jeg kan koble gitaren rett i line-in inngangen på lydkortet, uten noe amp/preamp imellom. Men er dette tilfelle? Låter det dritt hvis jeg kobler gitaren rett i lydkortet når jeg spiller inn, og bruker en software ampsimulator? Jeg har et Terratec Phase Producer 26 usb-lydkort.

Takk

Mvh Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det gir ikke linjesignal,m men et kraftig gitarsignal. er vel Lo-Z om jeg husker/har skjønt korrekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å plugge de f.eks rett i en mikser, og få lyd, men kvaliteten er elendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det hele tatt er det ikke alle lydkort som faktisk klarer line-in signal på line-in porten. Krever ofte at signalene forsterkes først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste praktiske fordelen er at du kan bruke lengre (eller dårligere) gitarkabel før lydkvaliteten blir redusert.

Du kan fint plugge den rett i line in på lydkortet, men jeg tviler på at du vil få bra resultater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.