Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer stålstrenger, hvilken? *kjøpt*


Yonah

Anbefalte innlegg

Fruen din må ha feil smak GreenMan;) Jeg elsker fargen da, har mye rart i huset i farger som er nesten identiske( interiør altså), så skulle jo bare mangle med SurfGreen gitar altså.

Men jeg må få se å få skiftet strengene på den, de har sittet på ei stund, lenge nok. Aldri skiftet strenger på en stålstrenger, men det må jeg fikse etter å ha skiftet nylonstrenger på egne gitarer siden jeg var 12 år, kan umulig være vanskeligere. Jeg fikk med eliksir strenger. Har null peil på slike strenger, så jeg bare spurte hva de anbefalte( 4sound på Gjøvik).

Ja, det gikk lettere etter å ha spilt ei stund, men kjenner jeg får spille litt saktere til ting går seg til. Det er rimelig stor forskjell på bredden på halsen på denne kontra den klassiske yamahaen min(dessuten har jeg vel knapt spilt på noen annen gitar i alle disse årene, jeg har et kjærlighetsforhold til den gitaren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Helt kurante gitarer det der :) Har aldri skiftet strenger på en nylon, men det er kjempelett på en stålstrenger. Om du ikke skulle klare å få det til på egen hand så er det mange fine videoer som viser det på Youtube ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.