Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyd på trommer


Anbefalte innlegg

For litt siden skulle jeg "eksportere" et cubase prosjekt til en Audio Mixdown(mp3) fil, men da jeg hørte på fila så hadde ikke trommene kommet med. Trommene er programerte i trommeprogrammet som følger med cubase. hva kan det skyldes?

Her er et bilde av cubase'n min:

whut.jpg

EDIT: Ser at jeg har lagt to bilder over hverandre, så det er litt fuck på venstre siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om det du spør om.. sorry' date=' men jeg tenkte jeg kunne benytte sjangsen til å spørre hvordan man kan få lagt bass på en sang uten å ha en bassgitar :P så ut som du hadde gjort det..[/quote']

Bruker en VST bass, blir nesten det samme som å programmere trommer, bare med bassgitar i stedet. Husker ikke hva programmet heter(er ikke hjemme akkurat nå), men kan sikkert sende deg en pm med navnet på plug-in'en om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vst bruker midi som styring, noe sånt ivertfall. vst lager bare lyding og sånt,t ror jeg.

men hivs bassen virker og ikke trommene så kanskje du må sjekke instillingene likevell, så instillingene for litt siden, og det er får vært vst instrument ror jeg, kan sjekke snart-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, Acron. DU må gjøre om midi out til det instrumentet du bruker. Det skal ikke stå Microsoft MIDI-tilordning, da dette er en midibank. Derimot bør du gjøre den om til f.eks LM-7 eller hva den nå heter. Dette er en VSTi og da fungerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om det du spør om.. sorry' date=' men jeg tenkte jeg kunne benytte sjangsen til å spørre hvordan man kan få lagt bass på en sang uten å ha en bassgitar :P så ut som du hadde gjort det..[/quote']

Bruker en VST bass' date=' blir nesten det samme som å programmere trommer, bare med bassgitar i stedet. Husker ikke hva programmet heter(er ikke hjemme akkurat nå), men kan sikkert sende deg en pm med navnet på plug-in'en om du er interessert.[/quote']

Det hadde vært kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.