Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rengjøre gripebrett i lønn. Et skritt videre i forskningen.


Anbefalte innlegg

Har skrevet kontrakt på kjøp av Ibanez JEM 77 PMC. For meg og noen andre " the holy grail" innen Jem samling. Kun 271 produserte.

Jeg har ikke fått den i hus ennå. Men skal hente den i ferien. Men har en drøss med bilder av den. Gripebrettet trenger en real rengjøring. Jeg har lest jæ...... mye om det på diverse forum. Alt fra lighter bensin, stålull 0000. Gorgomyte kluter osv.

Dette er en gitar man ikke leker med. Derfor tester jeg ut på billigere saker. Denne testen er gjort på en 1990 RG 550.

Penslet på et tynt lag med en blanding 50/50 med bi voks og eddik . Børstet i tre fibrenes retning med tannbørste

og tørket med micro klut.

Vet jo ikke noe om langtids virkningen av denne behandlingen ennå. Og vil ikke stå til ansvar for ev etter virkninger.

Men her er bilder av gripebrettet når jeg fikk den, og etter behandlingen. Samt the Grail.

Ønsker ikke kommentarer som: Det ser ut som noen har spydd på en planke.

Jeg skal ha den siste swirl'n jeg mangler (og da blir det 16 Jem's.) 77 GMC koste hva det koste vil.

Noen til salgs tas i mot med takk. Se siste bilde.

post-7278-0-32235900-1423509829_thumb.jp

post-7278-0-41112000-1423509835_thumb.jp

post-7278-0-66139800-1423509906_thumb.jp

post-7278-0-71035000-1423510008_thumb.jp

post-7278-0-88565700-1423510192_thumb.jp

post-7278-0-48790300-1423510411_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig for en fattig stakkar som må nøye seg med en liten neve "peasant editions", RG 550.. :) Ser jo veldig bra ut.

RG 550 med riktig pups er jo like fett å spille på som en sjelden Jem. Jem er jo strengt talt en stor del jåleri hvis man er ærlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vel lakken slitt bort? Vanligvis trenger ikke gripebrett i behandlet lnn (som de aller aller fleste gripebrett i lnn er...)noe annet enn rengjring med en fuktig klut. (gjerne mikrofiber)

Og s堫an det jo faktisk kle en gitar at bruksslitasjen vises ogs堺)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal jo henge til pynt eller lagres i samlingen så trådstarter vil vel ikke at den se ut som om den er spilt så mye på. Litt som med folk som samler på frimerker tenker jeg?

Behandlingen så for øvrig bra ut :) hvis lakken er slitt vekk kan noen runder med tru-oil eller lignende hjelpe å forsegle det igjen så den ikke fylles med fingerfett ved bruk

Endret av djupnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.