Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY B. Blender pedal


Anbefalte innlegg

Det er jo en risiko at lakken følger med, men lakken man fester bokstavene på, bør være gjennomherdet. Videre er det greit at man har sørget for at underlaget er slik at lakken får godt feste, og at bokstavene sitter så kort tid som mulig.

En mulighet, som jeg aldri har testet, er jo å "ødelegge" limet på vinylbokstavene ved å bruke limstift. Da bør de kunne fjernes med vann, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det aldri så ryddig som de flinkeste pedalbyggerne. Men her har jeg alt klart for funksjonstesting.

20141011_20141011_153405_bblender10.jpg

Funksjonstest gikk for øvrig ikke bra første gang. Det viste seg at jeg hadde byttet polaritet på den ene lysdioden. Det er den komponenten som sitter desidert mest kronglete til. Men det gikk, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig pedal:

20141011_20141011_162912_bblender12.jpg

Bakpanelet litt mer synlig:

20141011_20141011_162948_bblender13.jpg

Rett ovenfra:

20141011_20141011_163008_bblender14.jpg

Lysdioder in action:

20141011_20141011_163152_bblender15.jpg

Nå skal den testes. Funksjonstestingen avslørte at det kan være noen volum-issues, men det gjør sannsynligvis ikke så mye.

Litt mer om hvordan den brukes før jeg går:

Inngangen er på høyre side av pedalen, merket IN. Den fungerer ikke uten at noe er plugget i her. Typisk lyd rett fra instrumentet evt.fra tunerpedal.

Utgangen er på venstre side, merket OUT. Typisk koblet til inngangen på ampen.

På baksiden kobles det til strøm (vanlig pedalpower, pedalen har forøvrig ikke plass til batteri), merket 9V. Det er også på baksiden man kobler inn "effektloopen" som skal blandes med det tørre signalet. SND-utgangen sender signalet til pedalene i loopen og RCV henter inn igjen signalet fra effektene.

Oppå pedalen er det to knotter som justerer det som skjer. VOL justerer utgangsvolumet, mens MIX er den viktigste knotten og er en balansekontroll mellom det rene signalet (DRY) og effektsignalet i loopen (FX).

Til slutt er det de to fotswitchene: Den ene kobler inn FX-signalet, den andre DRY-signalet. Så lenge det lyser minst en av LEDene så er signalet bufret i pedalen. Men når begge er av, så er pedalen tru bypass.

Dett var dett. Nå skal det testes. Den skal brukes hovesaklig på bass, og grunnen til å bygge den er at mange pedaler mister karakteren og de dype tonene i bassen. Denne pedalen gir mulighet til å mikse dem inn igjen når det trengs.

Endret av sarge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.