Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vibarm på Squier J mascis Jazzmaster


SondreSoll

Anbefalte innlegg

Kjøpte en j mascis Jazzmaster tidligere i år og elsker den så langt. Her om dagen fikk jeg for første gang lyst til å bruke vibarmen, men FYFAEN hvor kjapt ustemt den blir. Bare jeg ser på den føler jeg den blir ustemt. Er det slik det skal være eller må jeg gjøre noe med setupen? Er det noen andre ting jeg kan gjøre for at vibarmen faktisk skal være brukbar.gutt20iberg1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et setupproblem ja. Enten at strengene henger litt i nøtta, eller om det er noe treghet i tremoloen som gjør at den ikke går tilbake til samme posisjon.

Pass på at broa er i "midtposisjon" når du ikke bruker vibarmen, slik at den kan bevege seg fritt begge veier ved bruk av vibarmen.

Gitaren skal være et veldig godt kjøp, så det er nok rimelig sikkert en justeringssak.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Synes de er gode. Men kan trenge pickupbytte, da flere av modellene deres såvidt jeg vet har vanlige stratpickups i JM-lokk. Elektronikken kan også være litt så som så, men det kan fikses relativt lett. Treverket er flott på de jeg har prøvd. Så absolutt gode gitarer, og mulige å finne for en 4-5k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Japan er stort sett bra varer. Om du er litt pirkete:

-Bytt pickups

-Bytt tremolo (kun usa som har riktig mellomrom mellom strengene)

-Bytt bro (standard oppgradering uansett usa/mex/jap)

I forhold til mexico og jmjm så er tremolo på "riktig" sted, altså lenger bak på kroppen.

Sjekk også vmjm (squier vintage modified jazzmaster). Også korrekt i forhold til vintage spec, og trenger samme oppgraderinger som Fender japan jazzmasterne.

Les på offsetguitars.com for alt du måtte drømme om jazzmastere og jaguarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.