Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FX loop setup


Tomassl92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Laney L5T forsterker. Til denne bruker jeg en TC Alter Ego(nesten som Flashback delay), og en TC Ditto Looper. Har også tenkt å nå kjøpe meg en pedaltuner(TC polytune eller Boss TU-3).

På delaypedalen kan jeg velge mellom analog-bypass og true-bypass, og kill-dry on og kill-dry off. Hva burde jeg velge når jeg vil ha delaypedalen i FX loopen? Og hvor skal jeg sette tuneren? Skal tuneren være fremfor ampen eller? Sikkert et dumt spørsmål for mange av dere, men er ny for dette så...

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I følge hjemmesidene til Laney har L5T seriell effektloop. Kill-dry switch må derfor være off.

Det vanligste er kanskje true-bypass mode, spesielt i effektloopen. MEN for å få delay spillover må den settes i buffered-bypass. (bruker min egen flashback x4 i buffered-bypass på grunn av dette.)

Tuner er gjerne første pedal etter gitaren, dvs før ampen.

Endret av Terrje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

når det gjelder buffered bypass eller true bypass kan du bare velge det som høres best ut.

Ved true bypass går gitarsignalet rett gjennom boksen når den er av, mens ved buffered

bypass går gitarsignalet gjennom et buffer i boksen.

Kill-dry må være av hvis du har en seriell effektsøyfe og det tror jeg din Laney har.

Når kill-dry er på slipper ikke noe gitarsignal gjennom boksen, bare effektsignal kommer ut.

Det brukes i parallelle effektsløyfer.

Tuner er vanlig og best å ha fremfor alt, rett etter gitaren. Den kan fungere som et buffer og

du slipper å bli plaget av vreng og effekter som kanskje står på når du skal stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.