Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Catalinbread foundation-pedaler.


Anbefalte innlegg

Jeg har en 5F6!
Har hatt den på brettet siden februar og er kjempefornøyd.

Kjører den med lite vreng og den står på hele tiden, om jeg ikke trenger 100% ren lyd, da hender det at jeg skrur den av.

Men vanligvis skrur jeg heller litt på volumkontrollen på gitaren.

Kjører den sist av vrengpedalene, og den fungerer veldig bra sammen med andre pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det låter som ein Tweed Bassman? :P

Jeg har en 5F6!
Har hatt den på brettet siden februar og er kjempefornøyd.

Kjører den med lite vreng og den står på hele tiden, om jeg ikke trenger 100% ren lyd, da hender det at jeg skrur den av.

Men vanligvis skrur jeg heller litt på volumkontrollen på gitaren.

Kjører den sist av vrengpedalene, og den fungerer veldig bra sammen med andre pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg spilt på en Tweed Bassman nok til å si om den gjør det eller ikke.

Men det jeg kan si er at det låter jævlig fett! Både med mye og lite vreng. :)

MusikkMagazinet fører jo Catalinbread(jeg kjøpte min der), så om du er i Bergen i sommer så kan du prøve en der, om de har 5F6 inne. Hvis ikke kan du sikkert få låne min. :)

Endret av Ataxia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Echorec er magisk god! Den desidert beste delayen jeg har hatt, og jeg er en sånn gammeldags gitarist som er skeptisk til alt som er digitalt.

DLSen er den mest naturlige og dynamiske overdriven jeg har brukt, og den nyeste generasjonen skal visst overgå de tidligere. Verdt en titt hvis du er ute etter klassisk Marshall-vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de rytmiske ekkoene, mange gode muligheter til å lage relativt unike mønstre. Modulasjonen i den er fantastisk, den har en god buffer. Den er perfekt.

Belle Epoch er også kul, vurderte den såpass at jeg trodde det var den jeg kom til å ende med da jeg dro for å teste. Men det er Echorecen som gir meg det lydbildet jeg er ute etter. Dette bør du sikkert dobbeltsjekke, men jeg mener å ha lest at BE kan være litt kresen på hvor den står i pedalkjeden. Sannsynligvis ikke noe du løser enkelt. Anygays, smak og behag, og jeg har en tendens til å like sær gitarlyd. Tror ikke du går feil med noe fra Catalinbread (selv om jeg aldri ble spesielt imponert over Merkin).

EDIT: Skrev uten å følge helt med, mente selvfølgelig at det sannsynligvis er noe du løser enkelt.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, leste det et sted, men husker ikke hvor i farta. Kan ha vært på hjemmesiden til Catalinbread? Ellers er vel her inne og ILF de andre gitarrelaterte stedene jeg leser slikt. Eller det kan hende jeg blander sammen med en annen pedal. Kan ikke se for meg at det skal være krise uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.