Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Duesenberg Les Trem ii vs Tremola (Bigsby)


Lundebird

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring på Duesenberg Les Trem ii? Får en Starplayer Special i posten om et par dager, og planlegger å ha et tremolo-system på den. Har ikke så lyst å gjøre permanente endringer på den, noe Duesenberg har tenkt på. Les Trem ii er kun en erstatning for stop-tailen, noe som virker veldig greit. Er likevel veldig få anmeldelser på nettet, så er litt usikker på hvor solid den er, og om den holder på tuningen. Et alternativ er Duesenbergs svar på en Bigsby B5 med Vibramate. Det koster litt mer, men ser også litt finere ut, i tillegg til at jeg har prøvd det tidligere.

Noen som har noe erfaringer? Alt av kommentarer settes stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmeproblemer vil i så fall skyldes en dårlig kutta oversaddel og ikke tremoloen. Det er såpass mye spenn i en bigsby (feit og tung fjær) at den 'alltid' vil gå tilbake til utgangspunktet, i tillegg til at en bigsby fungerer på en helt annen måte enn andre tremoloen som hviler mot to eller flere skruer.

Jeg har nada stemmeproblemer på den ene les paulen min som har bigsby (og låsbare gotohs, men dette er ikke nødvendig) etter at den fikk satt på ei ny oversaddel av bein.

Dette med en korrekt kutta saddel gjelder for alle typer tremoloer som ikke bruker låsbar oversaddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.