Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-8 med Laney VC50 4 cabel method.


stensen

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp tak i en Laney VC50 rør amp som sparker bra. Sliter litt med å få god vreng lyd med Boss GT-8 og 4 cabel method.

Er det noen som har skrudd i timesvis som kan gi meg tips om pre amp mode eq osv. Hva jeg skal trykke og rekkefølge.

Synes vreng lyden foreløpig blir litt pinglete. Clean er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bruke vreng på ampen eller gt'n? Jeg bruker også 4 kabl metoden på min Gt-6 koblet til en Mashall Jcm-800, da bruker jeg vreng fra amp. På extern (send/return) booster jeg bass og gain (send) virker som boost, level (return) er bare volum boost som patch level.

Effekt chain er viktig så du får inn enten laney eller gt preamp tidlig i kjeden.

Skal du ha god drive må du nok ha rør preamp, eller Axe greier til mye dollars.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått/misforstått så låses alle knappene på Laney bortsett fra effect for hver kanal ved 4 cable method. Mao for jeg ikke satt opp gain eller aktivert drive for amp vreng.

Endret pre amp mode fra dynamic til dual L/R det ble litt mindre "boks" lyd da. Så forløping blir det vreng fra Boss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle knappene på Laney "låses" hvis du ikke bruker Gtns drive modulen i ext modus, da aktiverer du send/retur i Gt'n. Ved 4 kabl metode. kan du koble inn Laney preamp som en slags extern effekt til Gt'n. Preampen i Gt slår du av.

Gitaren plugger du i Gt', Og hvis du setter in drive modulen, altså send/ return i Gt'n først (ev. etter wah/comp osv)i effektkjeden, kobler send på Gt til innp på amp da skal du få Laney preampen i bruk, før signalet går tilbake til Gt fra send på ampen, så går sign gjennom ev chorus dly og slikt før sign går ut via output på gt og retur (kraftamp) på Laney.

Husk output select skal stå ca. på "retur combo"

Kanskje noen har rotet til "glob Q" på Gt'n din eller eq er feil innst. skru den av.

Edit: ser jo at det er litt anderledes på Gt 8 enn på Gt 6. Du skal aktivere LOOP sett den på normal(skru av DRIVE) side 50 i manualen. Husk at send level boster og virker som gain/drive på ampen din og retur level er som en master vol. om du setter de på 100 så tipper jeg at det er nøytralt. Men slik jeg beskrev tilkobling og effektchain, er riktig for Gt-8.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for tålmodighet og svar. Jeg har koblet følgende: Gitar-----------input Boss L mono Boss-----------return Laney

send Boss----------------input Laney reurn Boss--------------------send Laney.

Når jeg trykket på loop knappen på Boss'n fikk jeg brukt alle knottene på Laney igjen. Men mistet effektene delay chorus osv.

Er det fordi de er satt opp feil i FX Chain. Man må vel ikke gå inn på hver eneste databank og gjøre endringer i FX Chain.

Bor like ved Sandvika så hvis du tar deg tid en gang til litt skru hjelp skal jeg alltids betale en fair timepris.

Endret av stensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har koblet riktig, men for å få kontroll på dette er det er viktig å forstå hvor signalet går hele veien, slik:

Gitar innput Boss so far so good, send Boss til innput Laney, send Laney til return boss, output L Boss til return Laney.

Du må nok endre effektchain på de patcher du vil bruke med 4 kabelmetode, hvis du vil bruke Laneys preamp. ved å legge inn LOOP tidlig i kjeden.

Jeg har en cleanchorus patch hvor jeg bruker preamp på GT'n, da er loop (drive-extern på gt-6) ikke på, så da er de to send og return kablene fra gt ikke i bruk. Dette for å slippe å både skifte kanal på ampen og skifte patch, da holder det bare å skifte patch, så skifter den preamp samtidig. Det var noe på side 51 om ampstyring fra gt på din gt-8, det er jo kjekt, men til clean er jo gt*n helt grei.

Husk å være forsiktig med patch volum/mastervolum i 4kabelmodus, med det har du kanskje oppdaget allerede.

Ja, vi kunne sikkert møtes der eller her en dag....

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.