Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk Levin gitar 1929


TixO

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i en Levin gitar som etter det jeg har forstått etter å ha sjekka serienummeret er fra 1929.

Den har en sprekk i baksiden av kroppen og mangler to av plastgreine på stemmeskruene.

Det burde ikke være noe problem å fikse, men det jeg lurer på er om noen har peiling på om den er verdt noe.

Etter det jeg har forstått ser det ut som at modellen heter Nr 250 eller 255.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iløpet av de årene jeg har hengt her på forumet, er det jevnlig folk innom med en gitar fra femtiårene, og som tror de har funnet pensjonsfondet sitt.. Stort sett har vi tømt kaldt blod i årene på dem. I dette tilfellet er jeg ikke like sikker. Ser bra ut etter de bildene, og for en bakside! Er det der treverk, og ikke beis, så vet ikke jeg..

Altså, jeg er bare en glad amatør, og har ikke stor peiling på så gamle gitarer, men i og med at den virker komplett, og med den fantastiske baksiden, vil jeg tro at dette er et instrument som er verdt en god del kroner. Ikke at jeg ønsker å hausse opp noe, og jeg kan jo ta feil, har ikke supergreie på slike gitarer. Men jeg ser ikke bort fra at den kan være verdt noen titusen kroner, så mye at du bør kontakte noen som har greie på det. Kundegruppen vil også trolig være litt begrenset, men kjøpesterk. For et pent instrument! Noe imot å fortelle hvordan du kom over denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tur med kona og guttungen også så vi en bruktbutikk vi ikke hadde lagt merke til før. Gikk inn og den var det første jeg la merke til.

Jeg tenkte at noen her på forumet visste mer enn meg angående gamle gitarer så tenkte jeg kunne høre. 1929 er på en måte så lenge siden at jeg vet ikke om jeg burde høre med en luthier eller et antikvariat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider