Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruk av MIDI (GP6 / Cubase7)


Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg lurer på om noen er kjent med bruk av MIDI-filer. Altså:

Jeg har Guitar Pro 6. Og jeg lurte på om det var mulig å få flyttet over det jeg har plottet inn der, i f.eks. Cubase, og spille det

av, slik at det ved hjelp av diverse plugins (Amplitube) høres virkelig ut? At det høres ut som det er noen som spiller det jeg har plottet inn, og ikke høres veldig "data" ut. Slik som når man skriver inn trommer ved hjelp av EZ Drummer eller lignende, at det høres veldig autentisk ut. Er det mulig å få til? I såfall hvordan?

Takker for alle svar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette det ønskelige instrumentet i solo og så trykke "fil > eksporter > MIDI", og deretter dra/importere filen inn i DAW-prosjektet. Hvis du ikke setter instrumentet i solo så får du hele prosjektet i én midifil, og det er nok ikke ønskelig. Jeg vet ikke om det går an å eksportere alle instrumentene hver for seg ved hjelp av et par klikk, men dette er i hvert fall slik jeg overfører MIDI fra GP6 til Pro Tools. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det låter bra i GP6, hvorfor ikke eksportere både som lydspor og som midifil? Midifiler er jo bare noteinformasjon, realismen er vel så mye knyttet til midiinstrumentet du bruker i Cubase for å spille av notene du henter inn.

Ved å både overføre audio og midi, så får du muligheten til et lydspor å sammenligne med og kanskje bruke i miksen, samtidig som du får midi-fleksibiliteten med å gjøre om på notesekvensene underveis.

Når det gjelder realisme, så kommer det også av midifilen. "Problemet" med midi er at det ofte er "for perfekt", altså at alle noter kommer eksakt på samme tid i rytmen og har eksakt samme volum og så videre. Det er først når du både har et midiinstrument i DAW som låter realistisk og en midisekvens som ikke er alt for perfekt at det låter realistisk.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.