Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp og Cab. Mesa mini Rectifier og CAE 2X12


morten

Anbefalte innlegg

Hei! etter et lengre tids opphold her på forumet tenkte jeg å bli lit mer aktiv igjen!

Har bestemt meg for å teste ut Mesa Boogie mini Rectifier. etter å hørt utallige klipp på nett har jeg tatt sjangsen og bestilt en! Jeg har i dag en Koch multitone med en fantastisk trøkk og sound, som jeg er veldig fornøyd med, men den er så utrolig tung og vond å bære, så derfor har jeg tenkt å prøve ut en mini topp sammen med et 2x12 Custom Audio Electronics jeg har bestilt! dette blir vesentlig lettere å bære på.. Så får jeg håpe på at lyden matcher forventningene mine og at den er fleksibel nok til mitt bruk.

Noen andre som har testa ut Mesa mini rectifier 25??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ser for meg. Jeg har altid likt trøkket og punsjen i Mesa, men ikke vært storfan av clean lyden på disse tidligere..men det jeg har hørt på nettet med strat og tele, gjør at den minien virker spennende. den har lit annerledes voising. Håper den klarer å spille høyt nok på cleanlydene. Jeg er jo storfornøyd med min Koch Multitone, men får vondt i ryggen av å bære den..

Jeg har kjøpt stort sett alt av utstyr på Tre-45 i Trondheim tidligere untatt Tom Anderson gitarene mine, men problemet er at det ikke er så enkelt å prøve eller låne med seg utstyr hjem lengre nå etter dem er i kjede med 4-sound. blir spennende å prøve ut og se om CAE kabinettet er verd prisen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått ampen etter flere uker forsinkelse.. har fått prøvd den ut på 2x12 CAE med V30. Kjempetøff amp og det var bra trøkk!

Desverre ble det lit for lite headroom på clean canalen. samt at den ikke var så fleksibel som jeg hadde trodd.. Tenkte jeg kunne variere mellom clean og pushed bare med bryteren, men det må skrues en del, fordi det treneges mye gain for å få breakup.. Jeg spiller mye forskjellige stilarter og må switche mellom clean crunsh og overdrive.. de eksterne lydene i seg selv var sikkelig bra! mer en nokk vreng og punch i overdrive mode! effektsløyfa var veldig bra! den tar efekter veldig bra! jeg prøvde med TC. G-Force.

Til dere som lurte på volumboosten, Skrydstrup BR1 så funka den akkurat som forventet med trinnløst volumløft uten at gainkarakteren endret! dette er en enknaps pedal med sikkelig kvalitet.

Hadde jeg bare spilt rock & roll hadde den vært grei nok, men kan ikke nå opp til clean og crunch som jeg har på min Koch Multitone! trodde det skulle være mindre støy også, men det var det ikke selv om utgangseffekten er det halve.

Min plan ble ikke helt som tenkt! Jorge på Tre-45 kom med et glimrende alternativ.. Kemper Profiling amp!! den låt fantastisk! prøvde den i dag! dynamisk varmt og sikkelig trøkk med innebygde efekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kemper Profiler jeg sikkert kan selge deg!

Bruker Axe-FX til daglig så Kemperrn står i en krok her ubrukt:)

Det eneste jeg har gjort er å kjøpe en haug Amp Factory profiler og lagt inn i den (fabrikkprogrammene er ikke noe særlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.