Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kule nybegynnerlåter og lære seg?


Siss29

Anbefalte innlegg

Noen forslag til noen kule låter å lære seg på elektrisk gitar. For en nybegynner? Som er enkle å lære, men allikevel høres litt kule ut?

Synes for eksempel Green Day-Basket case ser ganske grei ut (ut i fra raskt søk på lessons på Youtube iallfall)

Forslag til andre låter som går greit å lære seg. Som man kan lære seg raskt og enkelt å få litt selvtillit av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive ned de sangene jeg kommer på som jeg har kunnet i en god del år.. Delvis sortert etter vanskelighetsgrad(?)

Hvis du digger noen av sangene, så må jeg bare advare deg om at du kommer til å være meget lei av de om noen år dersom du lærer deg de. Så da får du velge smart :P

Smells Like Teen Spirit - Nirvana

Holiday - Green Day

Self Esteem - The Offspring

Foxtrot Uniform Charlie Kilo - Bloodhound Gang

Are You Gonna Be My Girl - Jet

Whiskey In The Jar - Thin Lizzy

Fallen Leaves - Billy Talent

Icky Thump - The White Stripes

Breaking the Law - Judas Priest

Can't Stop - Red Hot Chili Peppers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok bare middels erfaren, men here goes something:

Iron Man - Black Sabbath

TNT - AC/DC (mange andre ACDC-låter også)

Money - Pink Floyd

Wish You Were Here - Pink Floyd

One - U2

Come As You Are - Nirvana

Cocaine - J.J. Cale (mest kjent med E. Clapton)

Wonderful Tonight - Eric Clapton

I Shot the Sheriff - Bob Marley (mest kjent med E. Clapton)

Should I Stay Or Should I Go - The Clash

God Save The Queen - The Sex Pistols

(soloer er selvsagt et steg opp, men akkordene på de nevnte er ikke gærne)

Denne lista med tregrepslåter er enda greiere å starte med:

http://guitarnode.wordpress.com/2010/10/01/12-easy-rock-songs-to-play-with-only-3-chords/ (Blir ikke enklere enn det)

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må prøve meg på noen GNR soloer etter hvert. Den gang jeg prøvde meg på gitar for 6-7 år siden, holdt jeg på med Knocking on Heavens Door soloen :) Må se nærmere på den listen du skrev her nå senere i kveld.

Likte iallfall den type låt som Green Day Basket Case som liksom virker(høres) liksom litt mer avansert enn vanlig akkustisk grep-spilling, men som ikke så så gale vanskelig ut å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sarge: Sjekka igjennom disse på youtube, og her var det jo flere veldig fine låter. Mange jeg har hørt før og, men ikke tenkt på at de hadde fine gitardeler. U2 - One er en sang som jeg absolutt må prøve meg på etter hvert. Men ellers og var det mye musikk etter min smak. Bare denne gitaren ser til å komme snarest mulig så jeg får prøvd meg på litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.