Web Analytics
Jump to content

Bytte element i Marshall 425A

Alfi27
 Share

Recommended Posts

Hei, har planlagt å kjøpe et Marshall 425A-kabinett, som da har 4 Greenback-element som tåler 100 watt. Har tenkt å bruke det med en topp som er på 100 watt (Wizard Metal), så da kan det fort bli litt snevert om jeg vil gasse på litt... Det jeg da tenker er om jeg skal bytte ut to av elementene med V30. Da vil det tåle 170 watt, regner ikke med at toppen vil pushe ut mer enn det.

Er det noen som har erfaring med å blande V30 med Greenback? Vil V30'ene overskygge Greenback'ene totalt? Og hvor vil det evt være fordelaktig å plassere hvilke element? Dersom V30 "gir mest" vil det kanskje være lurest å plassere de nederst, eller kanskje i såkallt "x-pattern" for "jevnest" mulig lyd? Er det evt andre alternativ som passer bedre sammen med Greenback, som gir meg mer watt å gå på (må selvfølgelig ikke plent være Celestion)?

Takk for svar!

Tja .. er nok ingen smart kombinasjon å ha 2 stk 25w greenbacks + 2 stk 65w greenbacks i samme kabinett.

Jeg har brukt et 4x12 25w greenbacks kabinett med 100w Marshall topp .. det skal kabinettet tåle.

Kjenner ikke til Wizard Metal men generelt sett er nok ikke Metall og greenbacks en god kombinasjon.

Greenbacks er høytalere som breaker opp og passer best til blues og classic rock.

V30 passer nok bedre, men for all del .. smak og behag... det er ingen fasit.

Tror jeg ville sjekka youtube også

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI

Tja .. er nok ingen smart kombinasjon å ha 2 stk 25w greenbacks + 2 stk 65w greenbacks i samme kabinett.

Jeg har brukt et 4x12 25w greenbacks kabinett med 100w Marshall topp .. det skal kabinettet tåle.

Kjenner ikke til Wizard Metal men generelt sett er nok ikke Metall og greenbacks en god kombinasjon.

Greenbacks er høytalere som breaker opp og passer best til blues og classic rock.

V30 passer nok bedre, men for all del .. smak og behag... det er ingen fasit.

Tror jeg ville sjekka youtube også

Sånn rent lydmessig, hvordan vil V30 mikse med Greenbacks? Fikk hjem oppsettet igår, låt helt sjef til metal men merker det er litt "vintage rock n' roll"-preg over lyden, men det gjør ikke så mye. Vurderer som sagt å blande med V30, men hvordan vil det bli med tanke på watt og lydbilde osv?

2 stk V30 = 75 watt hver

2 stk Creamback = 65w hver

Tror det er en kombinasjon som kan funke bra ...

V30 er 60 watt hver, men tenkte mest å kombinere V30 med Greenbacks.. Blir ganske dyrt med 4 nye element, og hvis det ikke "blander bra" lar jeg det bare være.

Marshall 425 kabinetta er regnet for de Marshall kabinetta som låter mest vintage.

De har de samme G12C høytalerne som satt i Hendrix reissue kabinetta.

Det er ikke noe kabinett å spille metall på.

I stedet for å fikse på kabinettet hadde jeg heller solgt det og kjøpt noe som passet bedre for metall.