Web Analytics
Jump to content

Yamaha THR10c vs Fender Champ x2?

GlobalRider

Recommended Posts

Hei,

Noen som har noen formening om hva som er best av disse til lavt volum? Det er til kveldstid når ungene sover så det er ikke høyere enn tv-volum.

Har hatt Yamaha i ett år nå og er egentlig veldig fornøyd. Men så har det kommet noe støy i den og den kan ikke repareres.

Så nå lurer jeg på om jeg bare skal fortsette med en ny Yamaha. Men det er kjekt å prøve nye ting også. Men jeg har ikke sett noen Champ x2 her i området for prøvespill.

Noen som har innspill?

Kan nevne at jeg har en Laney LT-5 som jeg kan spille på når jeg ikke må være veldig stille. Så det er hovedsaklig kvaliteten på lavt volum som er viktig.

Er veldig fornøyd med Yamaha THR10c spesielt at den er så liten og portabel. Men merker at det er gøy å prøve noe nytt.

Ser etter tilsvarende forsterker selv. Selv om jeg har mest lyst på en Yamaha, har jeg også lyst til å teste ut Roland Cube Lite. Virker som om den holder god kvalitet lydmessig og basert på en kort test låter veldig rent og pent på lavt volum. Ulempen er at den mangler en effektene som er på Yamahaen.

Har spilt begge deler og kan trygt si at super champ x2 låter vesentlig bedre enn thr-5/10. Men de to er til gjengjeld veldig forskjellige: thr er mindre, veier mindre, kan kjøre på batteri, ser 'kulere' ut(?), er transistor og dermed krever mindre forsiktighet, er billigere. Men for godlyd hadde jeg ikke vært i tvil, champ ampene til fender er råskinn..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.