Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NCD - Eden EX112 (4 ohm)


sarge

Anbefalte innlegg

Jepp, fikk nytt kabinett i dag. Hvorfor trenger det egen tråd, spør du kanskje. Vel, det er lite, relativt lett, relativt rimelig, har temmelig god ytelse og er ganske uvanlig i Norge så langt.

Et bilde av hjemme-/reiseriggen min med nytt kabinett (mobilbilde i dårlig lys):

20131019_edenex112_20131018_225728.jpg

Mer info om kabinettet her: http://www.eden-electronics.com/products/exseries/ex112.asp

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første døgnet med dette i hus er kanskje ikke nok til å si noe fullstendig om ytelsene til dette kabinettet, men jeg kan si følgende:

  • Det virker solid bygget
  • Overflaten er myk, men virker slitesterk
  • Det har kun en 1/4" jack-inngang. At det ikke har speakon-inngang er det mest negative med dette kabinettet.
  • Bærehåndtaket som sitter på bakkant er beregnet for å kunne bæres med kun en hånd er praktisk, faktisk.
  • Det spiller HØYT. Med 4 ohms element og 300W RMS gir dette mulighet til å hente ut all effekten som bor i TC Electronics BH250.
  • Det er en tendens til booming ved visse dype frekvenser. Det er for tidlig å si om dette er en kobling mellom kabinettresponsen og rommet eller om det resonans i bassporten.
  • Ellers virker kabinettet overraskende nøytralt, og spiller med overraskende kraft i de dype frekvensene. Jeg merker at det spiller generelt bedre enn de andre kabinettløsningene jeg har forsøkt på denne forsterkeren når alt står på nøytralt og jeg ikke bruker effekter. Effektpatcher jeg har tunet for andre kabinettløsninger blir gjerne litt "over the top" på dette kabinettet. Det er litt mindre trykk i diskanten enn på andre kabinetter jeg har (det har ikke eget effekthorn), men klarer seg likevel godt i hele frekvensområdet for alle varianter av basspill jeg kaster på det. I spesifikasjonene står det at dette kabinettet har et frekvensområde på 42Hz-12kHz. Dette er enten veldig konservativt oppgitt, eller så er det en del andre spesifikasjoner der ute som er veldig optimistiske. Jeg stemmer ihvertfall bassene mine DGCF, og den D-en er på 36,7Hz. Det er ikke noe problem for dette kabinettet.
  • Jeg er veldig godt fornøyd så langt. :)
Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til mange andre,synes jeg at det å "spille inn" høyttalere er tull. Det jeg derimot vet, er at elementer "løsner litt" etter at man har brukt dem en periode. Heldigvis er dette stort sett slik slik at lyden blir bedre. Artig post, melder meg inn i klubben som har lyst på noe lite, lett som låter fint.

Angående manglende innganger, så har DealExtreme begynt å føre det som mangler hos deg, til nissepriser. eg har handlet et par forskjellige speakontyper, og etter det jeg kan skjønne, er kvaliteten mer enn bra nok for oss som ikke skal ut på en 36- måneders verdensturné.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig ang. det med innspilling. Siden jeg foreløpig er hjemme, så spiller jeg ikke så høyt uansett, men jeg måtte jo teste litt. ;)

Jeg har allerede en Speakon-kontakt liggende, så om jeg får tid og lyst så monterer jeg den inn. Uansett takk for tipset.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis m fin rigg!

Jeg spilte i et ganske stort lokale i går m en TC 250w kombo m 15" i, gikk på et vis det, tiltross for gitarist m 2 amper og hardtslående trommis. Trikset er å løfte ampen til skulderhøyde.

Takk. :)

Bra tips, brukes ofte, det.

For øvrig er den BG250-komboen med 15" i helt rå. Leser at det er mange som mener den har nok skyv til gigs. Og så har den overraskende lav vekt til tross for størrelsen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.